Gå til innhold

Fant ikke hjertelyden..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant ikke hjertelyd hos meg heller. i uke 32!!!!!!!!!!! Han sprellet og ordna inni der, men skled unna hver gang hun prøvde så fikk ikke inn noe lyd.

Tenkte jeg skulle fortelle om det siden det helt klart var liv hos meg selv "uten" hjertelyd. H*n lå sikkert bare feil til.

Takk Molait!

Er trøstende å høre at de ikke fant den på deg heller uten at det betyr at det er noe galt.

Jeg skal til ul 8 august, så får berolige meg selv til da:-) Min fastlege var syk, så var en uerfaren ung lege som var der som vikar. Kan være at det var årsaken.

Annonse

Kjenner du liv da?

Jordmor fant ikke hjertelyd da jeg var i uke 16 el 17 (husker ikke helt), men da tok hun ul for å sjekke. Viste seg at babyen lå lengre ned enn hun hadde trodd......

Skjønner at du blir engstelig, men alt er nok bra. Legen lyttet nok bare på feile plasser. Babyen har jo stor plass å gjemme seg på når de er så små.

Min lege hadde problemer med å finne hjertelyden i uke 18, fant den bare et mikrosekund i gangen. Hun forberedte meg på at det kunne være vanskelig før hun startet, normalt lytter hun ikke før i uke 20. Neste gang jeg kom, i uke 22, var det ingen problem å finne den :)

Jeg var hos legen på torsdag, var da 15+4, legen min sleit skikkelig med å finne hjertelyd, tok henne flere minutter før hun fant og det var bare i ca. 5 sekunder før det forsvant igjen. Det hun sa var at når hun dyttet den ene plassen så føk sannsynligvis h*n over til andre siden.

Men det hun sa at hvis ikke hun hadde funnet i uke 16, som har skjedd tidligere med henne, så hadde hun sendt meg på ekstra kontroll.

Hvis du er nervøs ring og få en ny time, helst med en litt mer erfaren lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...