Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Gutten min på 6 1/2 mnd. har begynt å bite meg i puppen...og det er IKKE godt. Så nå er brystvortene såre og vonde når han skal ha pupp. Har noen av dere noen tips til hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte med det?
Blomman Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Dra han raskt inntil deg når han gjør det. mye pupp i munn og ansikt er ikke behagelig. legg han så ned og gi beskjed med et bestemt nei at det ikke er greit å bite.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Min gutt bet også i puppen så det begynte og blø... og ble betent... og det var ikke godt! Jeg hadde lyst til å kutte ammingen der og da, men det ble nå engang ikke sånn. Tror det kan fungere å proppe munnen hans full av pupp, men ofte blir man jo så overrasket at man automatisk skyver ungen vekk! Jeg satt liksom på nåler en uke eller to, men fant så ut at han bare bet når han egentlig ikke var sulten. Tilbød pupp litt sjeldnere og etter 1-2 uker har det ikke skjedd én eneste gang! Tror ikke proffe ammehjelpere anbefaler å redusere pupp kanskje, men det hjalp for oss PS! Er det bare gutter som biter?!? Jeg har hørt om minst 5-6 gutter, men ingen jentebabyer som biter...he-he
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Skulle bare legge til at det nå er nesten 2 måneder siden han bet sist (det hørtes vel ut som om det var 1-2 uker siden...)
Blomman Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 jenter biter og- det har pregnanta skrevet om i en tråd lengre ned. Etter litt øvelse går det som regel bra og dra ungen inntil seg. Se etter tegn på at babyen er mett - suger og svelger mindre - og putt lillefingeren mellom gommene og ta vekk før baby biter
picolina Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 en annen nødløsning er å ha tommelen klar og trykke haken godt ned når du kjenner eller ser at babyen biter :-) . Fungerer fint som nødløsning siden babyen da må åpne munnen og det er lettere å få tak i haka enn å få fingeren mellom gommene når gullet er på veg til å bite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå