Gå til innhold

Hvordan lære babyen å spise og drikke selv?

Anbefalte innlegg

Jenta vår er litt over 9 mnd gammel (for tidlig født og korrigert alder er i underkant av 8 mnd). Hun spiser nå brød til lunsj og får vann i tutkopp til. Har forsøkt å putte litt brød i hendene hennes, men hun bare moser det til smuler og slipper det på gulvet (he he :) og koppen viser hun ingen interesse for å holde selv.

Hva skal vi gjøre for å lære henne å spise og drikke selv? Når kan jeg forvente at hun skal kunne dette?

Fortsetter under...

har ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men kan jo si hvordan vi har det. lillemor tar brødbiter selv fra bordet eller fra hånda mi og putter i munnen, men jeg putter av og til inn i munnen på henne og, spørs på situasjonen, hvor vi er og sånn. hun kan ta koppen til munnen, men har ikke helt forstått at hun må tømme på den for å få ut noe. Hun er snart 9 mnd. Det er ikke så lenge siden hun begynte å klare å putte brødbitene i munnen.

Annonse

Poden min begynte å drikke av tutekopp da han var 6 mnd og da greide han å holde koppen selv mens han lå. Nå er han snart 10 mnd og greier å drikke også når han sitter. Men han har ikke helt teken på å spise selv enda. Bare flaks hvis noe havner i munnen... :)

Gutten min på 9 mnd klarer selv å holde flaska og drikke. Gjort det i en mnds tid.

Jeg legger små biter på bordet og da tar han å putter bitene i munnen selv. Legger jeg en bit i hånda har han lett for å mose den.

Det er bare trening om å gjøre. Hjelp han å dytte flasken litt opp så skjønner han det tilslutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...