Gå til innhold

p-piller etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som vet om det fins noen p-piller som kan brukes mens en ammer?? vil vente litt med nummer 2 hehe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, men du kan bruke minipiller

Skrevet

Du kan begynne med minipiller 4-6uker etter fødsel. Det er litt "mas" med de med tanke på at de skal tas til samme klokkeslett hver dag. Jeg syntes det ble litt mye den første stunden da jeg ble skikkelig angrepet av ammetåka :o)

Skrevet

Cerazette minipille! Tas som en p-pille, altså lengre slingringsmonn på hvor nøye du må være med tidspunktet.

Skrevet

Jm sa til meg at jeg bør snakke med legen om dette på 6 ukers kontrollen. Før den tid bør man bruke annen prevensjon om man i det hele tatt orker tanken på sex (tnek på hva underlivet ditt har vært gjennom) ;-). Det finnes en p-pille (altså ikke minipille) som går fint an å bruke, men husker ikke hva den heter i farten. Ellers så kan man få satt inn spiral. Jeg ville ventet med å begynne på noe til etter 6 ukers kontrollen i hvertfall.

Skrevet

Det er sikkert den cerazette dere snakker om. Jeg har sett den omtalt som både minipille og p-pille, siden det egentlig er en minipille, men kan tas med samme slingrinsmonn som vanlige p-piller.

Utenom den og andre minipiller har ikke jeg hørt om noen piller man kan ta som ikke påvirker ammingen.

Er veldig usikker på hva vi skal bruke etter lille gutten kommer selv, så om noen har gode forslag til prevensjon, så er det bare å komme med de! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...