Gå til innhold

Er dette normalt?? (Rask vektøkning)

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på vekten for to dager siden og igjen i dag morges. Føler at jeg har vokst litt i det siste, men fikk litt sjokk når den viste 1,5 kg på to dager.Har de første 23 ukene gått opp 4kg tilsammen. (Nå 23+4 =opp 5,5) Er ikke det litt mye? Kan vel ikke svinge så vanvittig? Bør jeg være bekymret. Vet en skal være obs på vektøkning mtp svangerskapsforgiftning,men hjara ingen andre symptomer på det.Kan det være vann? Merker ikke så mye selv. Kun litt i fingrene. . Noen med samme erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5754035-er-dette-normalt-rask-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være vann for man legger ikke på seg så mye fett på to dager. Men det er heller ikke unormalt å legge på seg så mye vann på kort tid. Se det an noen dager og følg med. Vær bevisst på å spise saltfattigkost, og unngår potetgull osv. Drikk mye vann og prøv å gå litt turer. Om du fortsetter å samle opp væse etter tre dager og vekten stiger ville jeg kontaktet jordmor.

(jordbær, stangselleri og vannmelon er naturlig vanndrivende har jeg hørt)

vekta mi sto helt stillt frem til uke 20 el noe, også plutselig kom det 4-5 kilo på en uke. tror dette kan komme litt i rykk å napp, det er jo i den perioden det er vanlig å legge på seg mye.. så viss du ikke merker unormalt mye vann i kroppen tror jeg nok ike dte er farlig. det stabiliserer seg nok fort igjen. jeg gitt opp enda et par kilo på bare en uk eel to etter det, og nå har jeg ligget på samme tallet i noen uker igjen, så nå har dte ihvertfall stabilisert seg for meg, etter 7 kilo ca, opp, på bare 6-7 uker:)

opp 5,5 kg til uke 23 er jo ikke mye da.

Det at du har gått opp 1,5 kg på en dag kan ha mange årsaker. Det er hvertfall ikke fett. Kanskje du har drukket mye eller spist mye den dagen, Kanskje du ar spist noe salt som binder vannet i kroppen før det plutselig slipper igjen....

Når jeg ikke er gravid kan vekten min variere med opp til 2 kg fra morgen til kveld f-eks.

Selv veide jeg 68 kg før jeg ble gravid og nå veier jeg 73 hehe og jeg er bare i uke 13 : )

Bekymrer meg egentlig ikke så veldig. Sist gikk jeg opp 27 kg og alt var borte på 5 mnd og jeg var slank og vel trent igjen!!! Gidder ikke tenke så mye på kg når jeg er gravid. Spiser sunt og holder meg unna noe serlig sukker. Før trente jeg 5 dager i uka men det har ikke ork til så det blir dårlig på treningsfronten også!!

Gleder meg til å ta fatt igjen når bøllefrøet er ute. Frem til da skal jeg kose meg : )

Annonse

Kan sikkert være væske, noe du har spist etc - samt litt "normal" vektøkning. Magen min har eksplodert på ei uke, hehe, var ikke synlig forrige uke (uke 19), men nå står den som en ballong. Gått opp nesten 2kg totalt, men det har omtrent kommet den siste uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...