Gå til innhold

Det stikker og er vondt i mage/underliv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig dette? Jeg venter barn nr 2, er i uke 37. I det siste har jeg hatt flere "omganger" hvor det rett og slett stikker intenst vondt i nedre del av magen/underlivet. Innbiller meg at det er omtrent rundt livmorhalsen det gjør vondt. Det er IKKE kynnere, og heller ikke noe som ligner rier. Kjennes mer ut som om noe som strekkes til det nesten revner, eller som om ungen prøver å stikke ut en finger ;-)

Noen andre som har eller har hatt det slik? Bør jeg be om en ekstra sjekk og gynekologisk undersøkelse? Er i god form ellers, bortsett fra dette irriterende varme sommerværet da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke svare deg på hva det er men er i samme uke og har det på samme måte. dette er også nr 2 og d var ikke sånn sist... forrige gang jeg var hos jm var det så vidt begynt å verke i livmorhalsen og når jeg spurte så mente hun at det VAR kynnere, de bare kunne kjennes annerledes ut 2 gangen. Men jeg er enig med deg dette er IKKE kynnere.... Det er såpass sterkt at v første fødsel hadde jeg stått opp og var på vei i dusjen, sikker på at nå er d i gang når det føltes sånn...

Skrevet

Er i uke 38 og dette er min første. Jeg har samme smerten som i følge jm er helt vanlig, men jeg aner ikke om det er kynnere etc da... :o) Har i grunn hatt det ganske lenge allerede.

Skrevet

Jeg er i uke 35 og har det samme. jordmor sa det var støtsmerter. smerter fra hodet til den lille som ligger og vagger litt opp og ned inni der!

Skrevet

hei!

Venter også nr 2 og har hatt dette en stund. Kan heller ikke huske at jeg hadde dette sist, i allefall ikke så kraftig. Legen sier det er kynnere, men for meg kjennes det mest ut som om babyens hode stanger seg nedover. Hodet er ikke festet, men han har ligget i hodeleie lenge. Synes faktisk det er værst når jeg sitter , og når jeg legger meg om kvelden.

Skrevet

Hei dere!

Det er ikke kynnere. Det babyens hodet som fester seg, støter mot bekkenet. Man kan kjenne det hvis babyen beveger hodet f.eks. Jeg merker det spesielt når jeg går. Da presser tyngdekraften nedover. Jeg er i uke 38 og har hatt det slik i 2-3 uker nå. Jordmor sa det ikke er farlig, men ubehagelig er det.

Skrevet

Mange forskjellige svar her! Det er IKKE babyen som fester seg. Det kjenner du ved at det blir ordentlig trykk i bekkenet. Og det er heller ikke sikkert at du kjenner det i det heletatt. Og hos de fleste av oss 2.gangsfødende vil ikke hodet feste seg.

Den stikkinga du kjenner er livmora som gjør seg klar til fødsel! Det er ikke kynnere, men modningsprosessen i mormunnen! Og det er helt vanlig, spesielt for de som har født før.

Jeg er i uke 38, og har det likedan! Ubehagelig- men normalt!

Skrevet

Ja, dette høres ut som modning, ja. Og det er jo et bra tegn :o)

Skrevet

I tillegg til dette med modningsmerter, så kan det også være at barnet presser på nerver o.l, dette føles som om vi får strøm.. Ikke så behagelig akkurat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...