Gå til innhold

Hvorfor/hvorfor ikke fester egget seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er viktig at livmorslimhinna har god kvalitet, dvs. den bør være minimum 8 mm. tykk og ha god blodgjennomstrømming. Regelmessig mosjon gir godt blodomløp, også i livmora. Men man bør ikke trene så hardt at man får blodsmak i munnen... Akupunktur kan også stimulere livmorslimhinna.

Styre unna alkohol og røyk i tida mellom EL og IKM er lurt, spise E-vitamin og holde mage- og hoftepartiet varmt (ingen ting gror i et kaldt underliv...)

Koffein er ikke bra for kroppen for det gjør at de små blodåree trekker seg sammen og hindrer god blodgjennomstrømming. En kopp eller to skader sikkert ikke, men min akupunktør sa at hvis man var usikker var det nok best å holde seg helt unna (evnt. drikke koffeinfri kaffe, det gjør jeg).

Annonse

Det er faktisk ikke bare koffein som er fy...de har funnet ut at det er kaffien i seg selv... at der er et stoff i kaffi, så koffeinfri kaffi er ikke bedre... :-( Kaffi kan faktsik direkte føre til at det ikke fester seg, og kan være en direkte årsak til SA. De sier opptil 3 kopper per dag er bra...men jeg stoler ikke helt på det, synes 3 er mye for meg da...men gjennomsnittskvinnen kan sikkert drikke 3...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...