Gå til innhold

Noen med barn som har spiseproblemer her?

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har en gutt på 3 mnd som sliter med å legge på seg. Han ble født med ganespalte og har pustevansker grunnet liten hake. Han lå på intensivavd. i 4 uker og ble matet via sonde. Nå som han er hjemme får han mat på flaske, og spiser egentlig ganske bra. Likevel veier han for lite i forhold til alder... Vi har nå (etter råd fra lege) begynt å forsterke melka hans med energipulver. Håper dette hjelper, men er forberedt på at han kanskje må mates via knapp på magen. Synes egentlig dette høres ganske dramatisk ut og synes det er vondt å tenke på at den lille gutten vår må kanskje må gjennom en operasjon.

Er det noen her som har barn med knapp på magen eller en form for spiseproblem? Hvordan takler dere hverdagen?

Jeg setter pris på alle svar:)

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei!

Vi har ei multihandikappet lita tulle, som ikke spiser noenting selv. Hun hadde nesesonde i 3-4 mnd, lærte så å spise selv, men sluttet å spise da hun var et halvt år. Hun fikk knapp på magen da hun var 8 måneder- i ettertid angrer jeg bare på at hun ikke fikk den lenge før... To måneder med "tvangsforing" med 2-ml sprøyte gjorde ikke situasjonen enklere for vesla- hun brukte lang tid på å lære å godta noe i nærheten av munnen etterpå. Operasjonen er enkel og kjapp (tar et kvarter!), og å stelle/bruke knappen lærer dere før dere får dra hjem. Så om det kommer til det punktet at lykketrollet deres må ha knapp, så er det ikke noe å grue seg til. Anbefaler nettsiden til Knappenforeningen, der er fine bilder, og mange "spisehistorier" å lese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...