Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er overvektig, skal ha ivf i Danmark. Trenger ikke å gå ned. I Norge hadde jeg måttet. I Danmark sier de at det ikke er noe problem:) Har pco. Det som er problem med pco og ifv, er at det er vanskelig å finne riktig dose til sprøytene. Jeg ble overstimulert første gangen, for lite siste gangen, så håper virkelig det går denne gangen:) Hvordan er det med deg? Må du gå ned i vekt før du sender søknad på ivf? Hvilket sykehus? Jeg fikk beskjed på riksen at jeg måtte gå ned 20kg før vi sendte søknad..... Så vi tenkte at da tar det nok laaaaang tid før vi kunne beg med hele prosessen.... Akkurat som om vi ikke har ventet leeenge nok fra før.....Nei takk.... Hva sier legene til deg?

Annonse

Hei

Jeg søkte for behandling i Tromsø, men fikk avskag med en gang. Fikk beskjed om å gå ned 20 kg. før jeg søkte igjen.

Men jeg tok kontakt med en privatklinikk i Trondheim, og der kom jeg inne med en gang, og det tok det ikke lang tid før jeg ble gravid.

Jeg er 35 år, og prøver på å få søsken til vår lille tulle no :)

Men jeg tok kontakt med en privatklinikk i Trondheim, og der kom jeg inne med en gang, og det tok det ikke lang tid før jeg ble gravid.

--------

.......sa dem ingenting om ekstra kilo? Ingen kommentarer en gang?

Ble du gravid på første forsøk?

Jeg regner med at du var på den i nærheten av Leuthenhagen? Jeg også har tenkt med dit i midt-byen. Er du fornøyd med den klinikken? Syns du dem var flinke? Gikk det lang tid fra ditt første møte der og til du ble gravid?

Beklager hvis jeg spør for mye....

Man sier en BMI på over 30 kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Nå bor jeg i Tyskland og her er de ikke streng. Jeg var 99 kilo fordelt på 170cm første gang jeg landtet på en ivf klinikk, men det var ikke et problem. Hvis jeg ville kunne vi fått begynte kjappt på spraying og stikking.

Nå har jeg gått ned en god del i vekt fordi man fant ut jeg var insulin resistent og jeg så kunne endre kostholdet + fikk metformin (har pcos)

Annonse

Jeg er og i denne gruppen her, og fikk ikke direkte beskjed om å gå ned i vekt da vi var på første møte på Riksen...men at jeg burde tenke på hva jeg hadde i meg...

Sliter med å gå ned i vekt, men den satt på 3 forsøk (IVF) og håper den blir der.:-)

Har alltid vært litt stor...men har klart og lage to barn på egen hånd også(med annen mann)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...