Gå til innhold

April: pia!

Anbefalte innlegg

Hei, og takk for i går! Kjekt å hilsa på igjen!! Sjøl om snuppa ikkje akkurat va i topp form... Ho har vore mykje bedre i dag, så no går det på fram. Me va ein tur på oasen i dag og, måtte inn å kjøpa et sånt gigantnøste eg og... i djup raud. Så fekk eg oppskrift på det sjalet ho viste oss. I dag har eg montert ponchoen "din" to ganga..gjorde heilt feil første gangen... Men nå blei den bra! ;) Og så gjorde eg som deg i går.., la fram alle garnnøstene mine...blei nesten like mange som deg... 20-30 nøster færre... Og så har eg strikka et pyntesjal i dag. Innimellom all jobbinga i hagen. Så lei av å vanne buska, og plukka stein!! Men e heldigvis nesten ferdig på mandag, då blir gravemaskina ferdig. Ska berre ha et lass til med jord, så skal vi så plen. Det blir kjempebra! :)

Kordan går det med dåke? Holde dåke dåke friske? Vi har ikkje smitta dåke? Godt du fant igjen smykket ditt! Alltid så kjipt å miste slikt! Nei, me snakkes! Må strikke litt til.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5752610-april-pia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Synne.

Ja takk for at du ville slå følge med meg. Og me som holdt på å "miste" hverandre. Slik er det når eg ikke ser godt nok etter - men me fant hverandre til slutt.

God tat snuppa er blitt bedre da, hu såg litt slapp ut men hun ville så gjerne være med å leke litt. Sovnet hun da dere kom hjem?

Eg har ikke sett denne før nå eg vet du... trengt ute.

Men eg har hatt fult kjør hver eneste dag. Eg har også jobba litt i hagen, har plukka alle ripsa (8 busker) står å koker saft nå. Har tappet 4 liter på flasker og kartonger allerede og det er halvparten igjen.

Har du kanskje en "oppskrift" på hvordan eg skal lage syltetøy av rips?

På lørdag var me hele familien på oasen igjen og brukte litt for mye penger. Eg gikk forbi garnforetningen og klarte selvfølgelig å gå innom den og dermed kjøpe to slike nøster til. Et mørebrunt og et turkis. *plystre*

Har begynt å strikke kjole til Gullhår, er komt opp med 30cm. Så nå er det enda et skjørt. Men i mårå får eg tid til å strikke, da er det vel enda regnvær.

I dag har me vore på besøk hos svigermor, hun fikk den ene kattungen av oss. Da har me bare to igjen. Og så har me vore i gismarvik og badet i sjøen - ikke eg da... hehe.

Så skal bli godt å slappe av i mårå...

Ja det smykke - rart det med oss. Hver gang me skal ta farvell så er det noe me savner. Sist var det tuttekoppen til snuppa di - denne gang ble det annhenget mitt. Hmmm - hva blir det neste gang. (og me er alle friske ;) )

Dette ble en lang rapport gitt... men nå må eg gå å sjekke saften min.

Ha en fin mandag og gleder meg til å se sjalet du skal strikke av det garnet. Eg skal legge ut bilde av kjolen på hjemmesiden min i mårå kveld. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5752610-april-pia/#findComment-5767042
Del på andre sider

hei! Nå e det eg som har rennende nese... jaja, har vært ute fordet.. Har plukket ca 30 liter rips i dag, skal rense de nå etterpå og så skal eg sukre de og så går de rett i frysern.. HAr ikke saftkoker, så det blir rørte bær hos oss.. HAr dessverre ingen oppskrift på ripssyltetøy... Eller ripsgele heter det kanskje.. Runar har visst ei tante som lager masse av det.. Men det hjelper jo igrunn litt lite nå...

HAr oppdatert hjemmesidene våre nå! Var en stund siden sist, så jeg tok meg et raid her en kveld og lastet opp 60 nye bilder.. hehe.. -ja, det tok tid!!!

OG så måtte eg opp på oasen igjen og kjøpe et sånnt ensfarga nøste til 68 kr.. -vi e kje go`... ;) JAja, nei nå e det pizza her, så vi får snakkes!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5752610-april-pia/#findComment-5775284
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...