Gå til innhold

hvilket p-pille merke bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du ammer så kan du ikke bruke p-piller, men mini-pillen går fint. Jeg har fått resept på candulag, men har enda ikke fått somla meg til å starte på de. Fy, slappe meg....

Tror også jeg har hørt at yasmine gir lite bivirkninger, var vel det du spurte om :o)

Jeg gaar paa cerazette siden jeg fortsatt ammer. Var litt bivirkninger de foerste mnd, men saa er alt bra...jeg er som foer!!! Men folk er forskjellige og kroppene ragerer ulikt...Jeg har ogsaa hoert at yasmin har gitt mindre bivirkninger eller ingen bivirkninger paa noen, men man maa nesten bare preoeve :)

Saa er det jo alltids spiral da? Det skal jeg ha etterhvert.

Annonse

Jeg fikk resept på p-piller (Yasmin) selv om jeg ammer. Gynekologen sa at man kunne gå på p-piller når man ammer, men de anbefalte det ikke når man FULL-ammer. HVis man hadde begynt å introdusere et fast måltid så kunne man bruke vanlige p-piller. Grunnen til dette er at melkeproduksjonen kunne gå noe ned ved bruk av p-piller.

Jeg har brukt Yasmin i 5 år før jeg sluttet for å bli gravid. Jeg er veldig forbøyd med de, og skal begynne på de igjen nå..

Jeg har nettopp avsluttet 1. brett med Yasmin og er så langt kjempefornøyd. Begynte å småblø allerede før jeg hadde tatt den siste hormnpilla, men regner med at dette er en tilvenningsak for kroppen. Blør ganske kraftig, men ingen menssmerter.

Før jeg ble gravid brukte jeg Trionetta, men jeg var ikke fornøyd med de. Hadde nedsatt sexlyst, var tørr og sår der nede og hadde kraftige menssmerter. I følge legen jeg går hos er disse på vei ut nettopp pga at mange sliter med mange bivirkninger. Han sa også at Yasmin er veldig bra tilpasset kvinners naturlige syklus. Må si meg enig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...