Gå til innhold

STRIPPING.. (Samme som terminklubb)


Ajam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei. dette var det jeg fant da jeg søkte på stripping på babyverden

 

 

Spørsmål:

Hei! Og takk for en flott spalte. Jeg har vært på overtidskontroll og gynekologen sa han skulle "strippe" meg for å frigjøre hormoner som kanskje kunne sette igang fødselen. Det var veldig ubehagelig. Hva er det egentlig som skjer da? Og hvor kan jeg lese mer om dette, har ikke hørt om det før. Mvh. Catharina

 

Svar:

 

Takk for positiv tilbakemelding.

Stripping er ofte litt ubehagelig, eller kanskje til og med litt vondt ( ialle fall om man ikke klarer å slappe godt av når dete gjøres) Dersom mormunnen er både åpen og tøyelig slik at man kommer inn med en finger kan denne strippingen utføres. Man fører en finger inn gjennom livmorhalsen og varsomt løsner fosterhinnene fra livmorveggen på innsiden, akkurat rundt åpningen.

Dette må bare gjøres av jordmor eller fødselslege. Det kan nemlig ligge blodårer i veien.

Lykke til med innspurten. Håper strippingen gir reslutater.

Hilsen Monica.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det gjorde de på meg på første fødselen min,uten å gi beskjed.

Jeg syntes det var utrolig ubehagelig,jeg trodde hun skulle kjenne på åpningen (slik som hun sa til meg) Det presset seg frem noen tårer da,så jeg syntes det var vondt.

Men som sakt så var jeg ikke forbredt så jeg slappet ikke av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke regn med at det hjelper heller... ble strippet 14 dager før termin og på termin dag uten at det hjalp, han ble ikke født før 6 dager etter termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må sikkert være "moden" for at stripping skal hjelpe. Jeg var drøye 14 dager ¨på overtid og "drittlei" for å si det litt stygt. Var til kontroll hos legen, som syntes at jeg bare skulle vente noen dager til, om ingenting hadde skjedd skulle de sette meg igang på fredag... Jeg forlangte å bli strippet, var litt ubehagelig, men tirsdag morgen våknet jeg med rier og onsdag morgen kl 07.27 ble sønnen min født... Så jeg kan varmt anbefale det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...