Anonym bruker Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 plages med smerter fra setemuskel og nedover i ene fot på samme side....dette har vært slik i snart to mnd....enkelte dager er værre enn andre...jobber enda 100 % i barnehage pluss at jeg vasker barnehagen etter stengetid....dette gjør vell ikke saken bedre,men akkurat da,føles det bedre på en måte...helt til jeg setter meg ned,.stivner til og så vidt klarer og reise meg opp,ligge, gå , stå...men jeg er sliten nå..... vurderer og bare sykemelde meg helt...,???
2 søte Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 det er sikkert lurt å sykemelde seg da! eller iallefall få time hos fysio, det kan vere til godt hjelp. det hjelper meg godt.men om ikke annet, slutt og vask barnehagen, få noen andre til å gjøre det! det kan vere det som gjør det lille ekstra at du ikke klarer å jobbe. jeg hadde ikke klart å jobbe hadde d ikke vert for at jeg tilpasser selv arb tempoet mitt og går til fysio. og jeg jobber på sykehjem, ca 70-100% med ekstra vakter.. må ta vare på deg selv elelrs er det lett for at du forblir syk en ungen er kommet og d er kjedelig det..
Dane Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Er i uke 32. Jeg sykemeldte meg 50% med dårlig samvittighet. Eneste grunnen er at jeg ikke får sove på natta, og blir dermed ganske utslitt på jobb.
Tiddelidu Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Jeg har vært 100% sykemeldt i fire uker nå pga bekkenløsning. Er i uke 34 nå. Har ofte dårlig samvittighet, men vet jeg ikke kan klare jobben min som sykepleier i en travel sykehusavdeling. Har smerter hver dag uansett hvor lite jeg gjør, så...
C <3 M <3 E <3 Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 Er i uke 36, og har nettop blitt 100% sykemeldt. Kjempedeilig!! Var sykemeldt 50% i to uker før det, men kjenner at det er godt med 100% Har en på 2,5 år hjemme som ikke har begynt i barnehagen enda. Har slitt med ryggen og bekkenet mesteparten av svangerskpaet, og nå i det siste har jeg fått mye vann i kroppen. Legen nølte ikke med å sykemelde meg, siden jeg har en stående jobb. Så jeg har ikke dårlig samvitiighet i det hele. Synes vi gravide må passe på kroppen vårs, det er ingen andre som kjenner hvor vondt vi har det. Vi skal tross alt passe på en liten baby etterpå, og da er det godt å vær 100% frisk.
Lumsk Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 Jeg er også 31 uker på vei og har vært sykemeldt fra jobb og studier siden rundt 4. uke. Jeg har heller ikke et gram dårlig samvittighet for det. Til å begynne med led jeg av ekstremkvalme og kunne kaste opp når som helst og hvor som helst. Når kvalmen endelig begynte å gi seg fikk jeg smertefulle kynnere og en annen smerte i magen som legen ikke helt vet hva er. Jeg klarer ikke å gå eller sitte oppreist over lengere tid av gangen. Dette gjør jobben min omtrent umulig å gjennomføre (jeg er guide og går på marmorgulv på jobb) uten at jeg hadde blitt fullstendig ødelagt både fysisk og psykisk. Jeg skjønner derfor ikke helt folk som får dårlig samvittighet for å bli sykemeldt. Det er opp til arbeidsgiver å erstatte sykemeldte arbeidere slik at ikke andre får større arbeidsbyrde. Fødselstallene i Norge er også så lave at landet trenger at det blir født sunne og friske barn. Hva mere nyttig kan man egentlig gjøre enn å sørge for at det kommer nye generasjoner? For de som derimot føler at de er friske nok til å arbeide hel- eller deltid så synes jeg det burde legges til rette for det. Ingen skal tvinges til å sykemelde seg på samme måte som ingen burde tvinges til å jobbe når de egentlig ikke føler at de klarer det. Da skal jeg klatre ned fra prekestolen... Dette er et tema jeg føler sterkt rundt så jeg håper jeg klarte å være sivilisert i ordstrømmen:) Det var iallfall ikke meningen å rette pekefingre mot noen. God lørdag.
Gjest Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 Er i uke 33 og sykemeldt 100 %. Har ikke dårlig samvittighet nå, for jeg VET med meg selv at jeg aldri hadde klart å jobbe samtidig beholde helsa .....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå