Gå til innhold

Hvor mye/hvordan prater deres søte små på ca 18 mnd?

Anbefalte innlegg

Sier de mange ord, og har de begynt å sette sammen to ord enda? :) Er ei herlig tid. :) Jenta vår har begynt å snakke masse, og i dag sa hun -Hete mamm! Altså -Hente mann. :) Synes det var så moro at hun satte sammen to ord. :) Ellers kommer det nye ord hver dag, er så herlig. :)

Fortsetter under...

Jeg har en sønn på 18 mnd, og han sier ikke så mye. Det går i mamma, pappa, der, se, tante og bø. Men de siste to dagene har han begynt å si Hei til andre barn. Idag kom han fra rommet sitt med en ku, strakte hånda mot meg, og sa Ku =) Han har vært veldig treg med snakkinga, synes jeg, men bare på to dager har han lært å si to nye ord =) Jeg er sååå stolt av han =)

Tulla her snakker veldig mye tror jeg(19 mnd). Setter også sammen tre ord nå, som "kom da mamma" eller "der kom pappa" Tror ho sier de fleste vanlige ordene, og det kommer stadig nye:

Var så morsomt i går, for da hadde jeg lagt en grillpølse til siden så den skulle bli litt kald, da ho fikk den sa ho: Kald mamma. Pølse kald. Hehehehhe:D Ikke helt fornøyd da nei;)

Ja, det er en super tid fremover. Tobias er nå 19 mnd og prater som en foss! Han setter sammen to og to ord, som "henne mamma/pappa/besten/mormor?" osv(betyr hvor er, for de som ikke er bergensere, he he), "mer banan, melk, vann, mat" ol,"Bias sterk","min ball, bil, dukke, bamse, smokk" osv....og det som smeltet hjertet mitt - "min mamma" sa han mens han klemte meg....sukk, er det rart jeg elsker ham!!!

Han "kan" også den disse-på-lisse sangen. Nynner med og synger "disse-lisse" når vi synger den til ham.

Forsår sammenhengen mellom mamma og pappa og mormor og besten, da han sier disse sammen - "mamma og pappa" f. eks.

Ellers har han skikkelig begynt å herme....sier nye ord hver dag.

Syns det er imponerende at han sier "yoghurt" så godt som klart og tydelig....

Ellers er det tydelig at han skjønner sammenhengen mellom ting, at det går an å be ham hente noe, så henter han det - eller at han viser at han tydelig forstår hva vi mener når vi snakker med ham:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...