Gå til innhold

Ang. testing og videre prøving etter SA. Hjelp....

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA for to uker siden. I dag tok jeg en EL-test som ble negativ. Betyr dette at "alle" hormoner er ute av kroppen, eller kan jeg ikke stole på det? Vet jo at EL-tester kan brukes som graviditetstester også, men at dette kanskje ikke er 100% til å stole på. Har ingen graviditetstest liggende.

Har vært på kontroll på sjukehuset og gynekologen sa at alt så veldig fint ut og at livmor var helt tom. Hun anbefalte å vente en-to sykluser før videre prøving, men jeg har hørt at det bare er å sette i gang, spesielt hvis man ikke har hatt utskrapning. Forvirrende.

Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

hormonene er nok ute av kroppen din nå ja :) En el-test er mer ømfintlig enn hcg-test, det er derfor den ikke er til å stole på fom g-test. Når det gjelder vidre prøving bestemte vi oss for å prøve igjen med en gang, men jeg er enda ikke gravid. Noen sier man er mer fruktbar i den første syklusen etter SA. Problemet med prøving etter utskraping er at det kan være vanskeligere for et befruktet egg å feste seg, men ut ifra det jeg tenker er jo ikke det et problem.. skader jo ikke å prøve.. hvis forholdene ikke ligger til rette blir du ikke gravid. Det viktigste etter min mening er at du gjør det som føles mest riktig for deg. For meg var det å fortsette å prøve, men jeg har hørt mange som ikke var psykisk klar for det og derfor valgte å vente. Lykke til :)

Hei!

jeg hadde en SA i 6.uke i miten av juni. Det jeg fikk beskjed om fra lege/jordmor var at vi kunne begynne å prøve igjen så fort vi følte for det. Jordmor sa at man blir gravid igjen når kroppen er klar for det.

Ang hvor lenge hcg-hormonet vil "henge i" fikk vi vite at det var avhengig av hvor langt ¨på veg man var kommet når man mistet. Jeg tok en g-test 5 dager etter første dagen med blødninger og den var negativ.

Ønsker dere lykke til med prøvinga!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...