Gå til innhold

noen i uke 20 + foranliggende morkake..

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er så bekymra for at jeg ikke kjenner noe særlig liv i magen. Jeg er 20+4 og har morkaken liggende foran babyen så det er en del å sparke gjennom. Var på ultralyd for 3 uker siden og da var det full fart på fosteret selv om jeg ikke kjente noe. Jordmor sa at det ikke var noe rart at jeg ikke kjente noe siden morkaka lå som den lå. Men det er jo flere uker siden nu.

Skal på ultralyd igjen i slutten av august pga av min tidligere historie men det er så LENGE til.

Så noen oppmuntrende ord hadde vært flott..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5751286-noen-i-uke-20-foranliggende-morkake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det som du - morkaken midt foran og har kun de siste to dagene såvidt begynt å kjenne bittelitt bobling på sidene av magen etter at jeghar lagt meg for kvelden.

(er 20+4)

Jeg TROR iallefall at der er minsten som turner.

Det er visst helt normalt, gudskjelov - men jeg skal love deg at jeg begynner å bli rimelig utålmodig nå ! :-)

Legen min fant bare såvidt fosterlyden med doppleren også - så morkaken er en skikkelig "madrass" i så måte, demper både bevegelser og lyd veldig.

Hadde morkaken i samme plassering med førstemann, da kjente jeg såvidt bevegelser i uke 23 eller 24.

Har også lyst til å ta en ekstra UL om kort tid, hvor i landet skal du ?

Hei der! :)

Jeg er i uke 24, snart uke 25 -og det er ikke mange dagene siden jeg kjente liv første gang! Jeg har som deg, morkaka liggende foran, og jordmor sa også til meg at dette nok var grunnen til at jeg ikke kjente noe liv :)

Et tips hun ga meg, men som ikke funka hos meg, var å kjenne i området rundt, altså helt ned mot bekkenet og på sidene, at det kanskje var noe liv å kjenne der, sånn utenom der morkaka ligger... Uansett, ikke bekymre deg for masse, det er helt sikkert grunnen til at du ikke kjenner noe! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...