Gå til innhold

spm om UL


snartmammapåny

Anbefalte innlegg

jeg ble gravid i 1pp, noe som ikke akkurt var ventet... snakk om flax:) hadde sist pille mens fra 24juni... men kan jo ikke vite akkurat når jeg hadde el og når termin er...

 

Tar legen da en tidlig ul for å finne termin??

 

 

Er veldig nybegynner innenfor graviditet så kommer nok noen litt nybegynneraktige spm fra denne kanten fremover;) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Termin blir i første omgang satt ut fra når du hadde siste mens. Lege tar ikke ul for å finne termin så tidlig. Hvis alt er normalt er det ul ca uke 18. Sånn var det iallefall sist for meg, har en sønn på tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter litt på denne jeg :-)

Lurer også på hvordan de regner ut termindato når man ikke har mens dato eller EL dato å gå etter.

 

Finner legene det ut ved blodprøver eller ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan også ta en vanlig gynokologisk undersøkelse, for å finne ut hvor langt man har kommet. Da stikker de inn en finger i skjeden, og dytter på magen. Så drevne som de er,

så kjenner de hvor stor livmoren er,

og kan gi en pekepinn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. var inne å kikket her litt... er ikke gravid lenger, fått en sønn som nå er 6 måneder:) jeg viste ikke helt når jeg hadde blitt gravid og fikk da komme til tidlig ul. var allerede i uke 6+6,da fikk jeg en dato som stemte med når gutten kom. etter det i uke 10+4 for å sjekke at alt så bra ut siden det var ønsket graviditet. Så ta kontakt med legen å si at du ønsker en ul for å se hvor langt du er kommet, at en ul vil berolige deg. Var helt utrolig å være der, så ikke så veldig mye.. var 8,9 mm, men et kraftig hjerte som banket (",)beklage litt langt.. men lykke lykke til.. har mye å se fram til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...