Anonym bruker Skrevet 28. juli 2006 #1 Del Skrevet 28. juli 2006 er det flere her som sliter m hodeasymetri hos den lille? min baby var litt avflatet i hodet på venstre side fra fødselen,men har nå blitt virkelig ille ! h*n går til fysio, og vi driver med øvelser hjemme, men jeg føler det ikke hjelper. utrolig frustrerende. er redd for at hodet skal bli like skeivt som det er nå..er ille!! føler jeg ikke får noe oppfølging hos fysio heller..bare litt nedlatende.."da har du ikke gjort nok....." vi trener 4-5 ganger om dagen i 15.-20 min. .. lille blir lei også..og slår seg vrang hvis vi holder på lengre. har heller ingen til å avlaste meg, så holder på så mye vi klarer.. er det flere som har slitt med dette...ev har noen tips til hva jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5749878-hodeassymetri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #2 Del Skrevet 11. august 2006 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver.... Jeg har en gutt på snart 5 år. I løpet av de første par ukene ble han veldig skjev / flat på den ene siden av bakhodet. En lege vi traff sa; "et så flatt hode har jeg aldri sett" - ikke spesielt gøy for en fersk førstegangsmamma. Vi ble henvist til fysioterapeut, som var kjempekoselig, men hun kunne jo ikke gjøre noe med hodefasongen, bare sjekke om han var stiv i musklene (noe han ikke var). Følte til tider at alt fokus og all energi de første månedene gikk med på å snu og aktivisere han riktig. For et halvt år siden fikk vi barn nr to og jeg var veldig klar på at NÅ skulle jeg gjøre alt riktig fra begynnelsen så vi unngikk det skjeve hodet.... Gjett hvem som var skikkelig skjev etter to uker....joda det var vår lille krabat - akkurat så skjev som sin storebror. Til å begynne med ble det nesten som et slags nederlag at jeg ikke "fikk det til" denne gangen heller og det eneste jeg så var det skjeve bakhodet. Men denne gangen bestemte jeg meg fort for å flytte fokus over på resten av den skjønne, velskapte gutten. Var hos fysioterapeut rett før sommeren og hun sa at han hadde full bevegelighet til begge sider - så da er det kun kosmetisk. Han har dessuten blitt mye bedre (mindre skjev) de siste to månedene. Det som har hjulpet mest er å legge et sammenbrettet håndkle under madrassen hans på den ene siden. Det gjør at hodet lettere faller mot den ene siden når han sover. Nå sovner han den veien jeg vil at han skal sove nesten hver kveld. Ellers passer jeg på å legge lekene på den ene siden, er litt obs på hvor jeg ligger når jeg leker med han og snur han fortsatt av og til når han sover i vognen. Nå skriver du ikke hvor gammelt barnet ditt er, men prøv å ikke tenk på alt som "trening" da blir det bare slitsomt. Min erfaring er at det er mye lettere for både deg og babyen om du lar det bli en naturlig del av kosen og leken. Må til slutt si at gutten min på 5 år fortsatt er litt skjev og kommer sikkert til å være det bestandig, men det er det bare vi i familen som ser, fordi vi vet det. Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5749878-hodeassymetri/#findComment-5895899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå