Gå til innhold

Mai: Vann til babyen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gir dere vann til babyen deres nå i sommervarmen? Tulla mi får bare morsmelk, og har fått melk litt oftere de dagene det har vært veldig varmt. Tenkte kanskje at noe av melken kunne vært byttet ut med vann, for tror ikke hun har behov for all næringen, men trenger væsken.. Hun er rett over 2 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte på det samme. Men fikk beskjed om at det var bedre å amme litt oftere. Da melken som kommer ut først er litt tynnere og da kanskje slukker tørsten litt.

Men vet ikke. Det virker ikke som jenta vår egenlig trenger vann nå. Takler varmen litt bedre nå. Så hun får ikke vann enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsestasjonen sa de at det var nok å gi morsmelk, selv om det var varmt. Jeg spurte siden jeg skulle til Spania. Kom hjem for noen dager siden, og det gikk veldig fint å kun gi morsmelk hele uka, selv om det var 35-40 grader. Hun spiste bare litt oftere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt ekstra vann, kanskje 10-20 ml etter amming, de dagene det har vært over 30 grader. Får det ikke kaldere innendørs heller og baby svetter, er urolig og sover dårlig. Han blir jo også så varm av å skulle være tett inntil meg ved puppen hele tida. Så jeg syns det har vært riktig med litt ekstra vann. Noen ganger drikker han vannet med stor lyst, andre ganger gidder han nærmest ikke smake en gang...

 

Helsesøster mente pupp egentlig var nok, men så varmt som det har vært noen av dagene kunne man godt gi vann hvis babyen tydelig var tørst og krevde pupp non-stop. Det er i hvert fall ikke skadelig å gi litt vann, og det bør gis etter amming. Helsesøsteren min sa mellom 10-30 ml max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Fikk beskjed på helsestajon om å gi vann jeg,gutten min var da 7uker (rett før vi måtte slutte å amme) Var bedre å la baby drikke litt vann enn å amme seg ihjel nesten..hehe... så her har gutten blitt godt vant til vann,har aldri behøvd å ha noe som helst oppi,ser mange som begynner med litt eplejuice blandet med vann.. Det slapp jeg heldigvis,og nå er gutten min kjempeglad i vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...