Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om det kan være skadelig for fosteret at jeg ligger på ryggen når jeg har kommet til 3. trimester. Hvis jeg ikke har noe ubehag ved dette selv, er det da noen fare for barnet? Vet at blodårer kan komme i press når man ligger på ryggen, men jeg merker altså ikke noe til dette selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

viss det ikke er ubehagelig for deg så går det nok helt fint:)

Skrevet

Jeg håper da ikke det...???...for jeg storkoser meg på ryggen hele tiden. Har aldri hørt om at det kan være farlig for babyen. Føler meg ikke svimmel eller dårlig på noen måte, så da trodde jeg det var helt greit. Men tar jeg feil er jeg veldig glad hvis noen opplyser oss :o)

Skrevet

tror ikke d er skadelig for barnet.

men d kan vær farlig for deg...barnet er blitt så stort nå og kan presse for mye på en viktig blodåre vi har ved ryggraden vår...d kan føre til at du svimmer av elle føler deg dårlig...men så lenge du ikke kjenner noe så går d nok bra.

Skrevet

hovedpulsåren kan bli klemt noe av, og da vil du føle deg kvalm og svimmel. Jeg hadde problemer med det tidligere i sv. skapet, men nå ligger han nok på en annen måte for nå går det helt greit å ligge på rygg. Det er selvfølgelig ikke farlig for verken deg eller fosteret så lenge du ikke kjenner noe ubehag!

Skrevet

Hei

Det er ikke farlig aa ligge paa ryggen saa lenge du er vaaken og merker dersom du begynner aa fole deg daarlig. Naar du derimot sover vil du ikke merke dersom du begynner aa bli daarlig saa man bor derfor prove aa ligge paa siden om natta. Prov med ein kroppspute om natta siden det vil helpe deg aa ligge paa siden.

Skrevet

det hørtes rart ut - man kan da ikke besvime i søvne?

Vil tro at man merker ubehag selv i søvne, og deretter snur seg?

Skrevet

Jeg har lagt en litt lang formelig dun pute litt under rumpa og oppover ryggen,slik att jeg får en liten vipp på kroppen samtidig som jeg føler jeg ligger på rygg. Dette ble jeg anbefalt av JM som sa det skal ikke mye til for å avlaste det trykket som kan oppstå.....

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette i dag, og hun sa man ikke bør ligge på ryggen uansett om man føler ubehag eller ikke. Selv om vi ikke merker noe til svimmelhet o.l, kan kroppen alikavel få for lite oksygen, og dette går jo utover babyen i magen.

Skrevet

Hmm, min jordmor sa at jeg bare kunne ligge på ryggen, for hvis jeg følte ubehag ville jeg merke det og snu meg. Jeg må ligge på ryggen, for det gjør vondt i bekkenet å ligge på siden. Det kjennes riktignok ut som om noen sitter på magen min, men jeg blir ikke svimmel ihvertfall..

Skrevet

jeg også spurte jordmor, hun sa jeg kunne ligge på ryggen så mye jeg ville, ikke farlig for beibien, og ikke for meg...for jeg ville automatisk snu meg ved ubehag!!

så klarer dere det...så kos dere...så lenge det går....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...