Gå til innhold

Gutt 16mnd

vinterkyss *gutt+jente+gutt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sie at vår sønn absolutt må ha ADHD. Hva kan man se det på hos slike små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er mulig å si noe sikkert så tidlig. Dattra til ei venninne var fullstendig hyper i den alderen. Moren mente selv at hun hadde ADHD, og barnefaren hadde allerede produsert to ADHD barn med en annen. Men jenta roet seg. Fungerer helt "normalt" nå.

• 3 måneder senere...
Skrevet

dytter da jeg lurer på det samme

Skrevet

Jeg har ei jente på litt over 4 år med adhd, og nå i etter tid ser jeg at det var mye som ikke stemte med hvordan hun oppførte seg som liten.

Hun var liksom aldri noen baby, og kunne aldri ligge i ro.

Sov max 1 time om gangen i flere mnd, utrolig slitsomt.

Og etter hvert som hun ble større begynte hun og stikke av, og klatret både høyt og lavt.

Men som di sier så er barn så forskjellige i denne alderen så mange vokser aktiviteten av seg, for og si det slik.

Så noe sikkert kan man ikke si før om noen år.

Foresten så er det jo mye bedre at gutten di er aktiv, en at han sitter i et hjørne og ikke vill/tør noe. (har en bror med add som var veldig passiv som barn, og det er heller ikke noe særligt.)

Hjalp kanskje ikke så mye men.. dere får ha lykke til videre, og som sagt så er barn så forskjellige i denne alderen.:o)

Skrevet

Jeg kan fint se tilbake på min sønn i den alderen og si at han klart hadde ADHD, - og det har han. Det som er farlig er at det er mange som er hypre i den alderen men som ikke har ADHD......

Skrevet

Kanikke si det sikkert i så ung alder.

Men når de har fått diagnosen så kan de se tilbake til fra spebarnsalder at det har vært særegne trekk.

Dette er hovedsakelig søvn. Dvs at barnet har behøvd vesentlig mye mindre søvn enn jevnaldrene.

En kan også se det på aktivitetsnivå. At de aldri har tid til å "slappe av".

Etterhvert så kommer jo dette med grensesetting. At det tar lenger tid å lære barnet grenser.

Men de setter ikke en diagnose så tidlig...da de vil vente og se om barnet "roer gemyttene".

Men har visst med meg selv hele tiden at gutten min har hatt det. Var egentlig en lettelse å få diagnosen da han var 6 år. For da hadde vi noe å slå i bordet med.

Men for all del...jeg har en jente på 8 mnd nå, som sover lite og er svært aktiv.... men tenker overhode ikke i de baner nå. Så tror det var noe mer som låg i underbevisstheten. For jeg visste med meg selv at det skyldtes adhd med han.

Skrevet

Oki! Har ei venninne med tvillingsønner på 17år med ADHD, og hun sier at sønnen min er mer aktiv en de to til sammen... Ehe, og hun er ikke i tvil om noen diagnose på han nei!

Skrevet

Men hvordan er det med søvn, og dersom du sier nei....eller om han faller og evt skader seg...er han uredd i å oppsøke situasjonen igjen?

Aktivitetsnivået kan endre seg...sies det. Men du vil jo se det an etterhvert. Kan nok ikke testes ennå. Men håper og krysser fingre for deg og den vesle gutten din at han bare er litt (veldig) aktiv og at det ikke er adhd.

Skrevet

Glemte en ting. Hvordan er han når han leker. Kan han sitte i ro og leke med en ting eller er det full fart til neste?

Jeg har forsåvidt glemt ut hva som er vanlig for en 16 mnd gammel gutt uansett da....men du kan jo ta det opp på helsestasjonen.

Skrevet

Hehe...

- Slår han seg, gråter han så og si aldri. Rett opp, og bort igjen... Uansett hvor mye blod eller hvor stor kulen er...

- Han kan sitte stille max 5minutter å leke, ellers er det full rulle... Løper og løper og løper... Venninna mi tok tida på ham... max 4 sekunder før han byttet leke, og sånn gikk det i ett!

- Han kan sitte stille og se på tegnefilm... I ca. 20 minutter i hvert fall... Eh, sitte stille og stille... Står litt, sitter litt, osv.

Skrevet

ang søvn ja... Sover 12 timer om natta, sluttet å sove på dagen da han var 11 mnd

Skrevet

Min gutt er helt lik. Han er nå 20mnd og jeg kan se at han er blitt litt roligere. Nå vet han hva han liker og setter seg gjerne til å leke med enkelte favoritter. Men vi har en lang vei å gå enda. Vi har dette i familien så jeg venter ikke at det skal ende i ADHD, men at han vokser det av seg frem til 3 år. Han sover lite, gråter ikke om han slår seg, ukonsentrert, liker ikke å leke -vil bare løpe. Nå begynner han å få språk og jeg ser det hjelper. Han får nå mye frustrasjon ut gjennom å snakke.

Sønnen min er god som gull, veldig blid og snill og svært lydig - det er jo det viktigste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...