Gå til innhold

Blir dere bekymret innimellom?


Vibeke28(fått to jenter)

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig tatt alt med ro etter at jeg så spira på ul forrige uke. Men i dag slå bekymringen til. Tenk om det ikke får bra.. det er jo ikke sikkert alt går bra selv om jeg har sett spira..

 

Please si at dette tenker dere også på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått å vært bekymret siden noen timer etter at jeg oppdaga at jeg var gravid... så igår ringte jeg og fikk snakket med gyneokologen min på sykehuset hvor jeg bor og fortalte hvordan jeg hadde det og at bekymringen min satte en demper på min glede.. fikk time til UL allerede på onsdag i neste uke (4.) !!

har liksom vært innstilt på at den dagen jeg har vært til UL og fått sett at hjertet banker etc.. da klarer jeg å slappe av og senke skuldrene!

 

Slapp av og nyt tiden istede for å bekymre deg..! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg bekymret, Vibeke...

Men jeg ble veeldig mye roligere etter at jeg så hjerte i uke 7:-)

Nå var jeg jo å kikket på lillen igjen, og legen sa at det var ingenting som kunne tyde på at det ville gå galt. Han sa også at om det skulle skje noe nå, så kunne det likegodt skje i uke 20.

 

Jeg brukte hele mitt forrige svangerskap på å gå å bekymre meg. Jeg skrev ikke ned ett eneste ord i svangersskaps dagboken, for jeg var så sikker på at jeg ville miste...Nå angrer jeg veldig.

 

Jeg prøver så godt jeg kan å leve i nuet denne gangen, og kose meg med at jeg e n d e l i g har klart det igjen:-) Så lenge jeg ikke blør og ikke har vondt, så tenker jeg som så at alt jeg kjenner er normalt.

 

Jeg vet at du har mistet tidligere, Vibeke, men du...Var du på ultralyd og fikk se hjertet de gangene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg tør ikke skrive svangerskapsdagbok..! Jeg har hjemmeside.. og kunne jo tenkt meg og lagd en side om svangerskapet.. lagt ut ul bilde og sånn.. men tenk om det går galt.. og må inn og slette sida!

 

De to første gangene jeg mista så var det ingenting igjen i livmoren. Mista tidlig..

 

Det siste så var jeg på ul i uke 7 men da mente gyn at jeg ikke var så langt på vei for fosteret så ikke så "stort" ut. Ul mannen sa at ting så greit ut, men at jeg var kortere på vei.. men det visste jeg jo at jeg ikke kunne være... ble konstantert ma i uke 9 eller 10, husker ikke helt. Fikk heller aldri vite når spira døde. Husker bare at når den kom ut så syns jeg den var så stor. Men det kan jo være fordi jeg fikk piller for å blø den ut..

 

Dessuten så har jeg jo blødd alle gangene. Jeg har jo ikke det nå.. jeg har aldri fått sett en lite foster med antydning til bein og armer og hjerteslag som jeg så forrige uke. Alt ser veldig bra ut. Ingenting som tilsier at noe skal være galt..

 

Blir bare bekymra jeg. Orker liksom ikke en nedtur en gang til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er det spor rart om du bekymrer deg av og til, bare du ikke glemmer å glede deg litt av og til også:-) Vi kommer til å bekymre oss over disse ungene våre, livet ut. Spesiellt vi mødre, tror jeg er skapt sånn.

 

Så du så aldri noe hjerteaktivitet på noen av spirene da, eller? Det er liksom litt alfa og omega, ettersom jeg har forstått. Sjansene for at det går bra, øker betraktelig om hjertet har begynt å tikke. Det er ofte rundt uke seks (når hjertet dannes) at det går galt, og ved en MA går man jo en stund uten å vite.

Nå har du sett hjertet iallefall, og det går nok bra.

det blir ingen flere nedturer nå, skjønner du:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...