Gå til innhold

Vondt i underlivet..... ikke UVI (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Har hatt vondt i underlivet (tissen rett og slett.....sorry detaljer) noen dager nå. Har sjekket meg for UVI og har også hatt prøver inne til bakteriedyrking. De finner ingenting, så alt ser jo da bra ut... eller?

Hvordan vet man om man f.eks lekker fostervann? Var på do nå og det er litt fuktig, ikke utflod.

Blir litt stressa...

(sorry detaljer men dere tåler det vel....)

Fortsetter under...

Hei hei

Jeg har lest (og opplevd...) at man kan få vondt i underlivet i løpet av graviditeten på grunn av at vevet der nede forandrer seg. Det er akkurat som om kroppen forbereder seg på fødselens strabaser, og derfor kan man ha en periode hvor alt er sårt og vondt. Selv kunne jeg ikke ha sex på ca to uker, så jævlig var det. Og plutselig var alt normalt igjen.. Merkelige greier, men jeg snakket med legen min om det, og hun sa at noen har det sånn.

Vi tåler detaljer! Skulle ønske jeg kunne svare deg, men ikke godt å si hvorfor du har vondt. Hva mener du med tissen, da? Urinveiene eller skjeden? Dersom du har vondt i urinrøret eller når du tisser, har det sikkert ikke noe med graviditeten å gjøre. Men har du vondt inni skjeden, kan jeg trøste deg med at det har jeg også inni mellom. Jeg har tenkt at dette er ufarlig, det går alltid over etter en stund.

Når det gjelder lekkasje av fostervann, vet jeg ikke. Hvorfor er du så sikker på at det ikke er utflod? Hvis jeg var deg, hadde jeg ringt til jordmor. Hun er jo der for å svare på nettopp sånne spørsmål! Lykke til! Klem

Takk for svar jenter! Det er såååååå mange snille jenter her på desember klubben! Godt dere tåler detaljer også!

Jeg tror ikke det er utflod pga konsistensen. Det er vondt i selve sjeden (skrives det sånn??) ikke i urinrøret. Svir ikke når jeg tisser, men det gjorde det ikke når jeg hadde UVI eller nyrebekkenbetennelse heller. Men nå er jo det testet og utelukket.

Om jeg har sopp... jeg tror ikke jeg er testet for det... Eller?? Nå har jeg ikke tatt noe GU. Hvordan kjennes sopp ut? Kan man se det?

Hvis det er vondt inne i skjeden går jeg for forklaringen om endring i vevet... Men enig med de andre her om at sopp også er en mulighet.

Legen min har sagt at man kan prøve en kur med canesten (f.eks. stikkpille) på egenhånd hvis man har mistanke om sopp, men går det ikke over etter en kur må du oppsøke lege.

Lykke til :)

Annonse

Sopp i underlivet kan sikkert også oppleves forskjellig. Tror det er vanlig å bli ganske sår, det brenner og/eller klør, og det er vanlig med tykk, hvit utflod. Dersom du er sår og rød både utvendig og innvendlig i underlivet, er det muligens sopp. Men dersom du har kun smerter inni skjeden helt opp mot livmorhalsen, synes ikke jeg det minner om symptomer på soppinfeksjon. Men dette er jo bare min erfaring.

Hmm... jeg verken klør / svir eller har tykk hvit utflod. Det kan mer minne om at jeg har slått meg skikkelig der.

Uansett, jeg venter til over helga. Er det fortsatt sånn så får jeg bestille en time hos lege og / eller ringe jm.

:-)

Det ordner seg nok.

Hei snuppa...

Hvordan går det underlivet ditt...?

*fnis*

Nå tror jeg enda mer at du har sopp, siden du sier du kjenner ubehag i skjeden (slik skrives det! :-) ) og ikke i urinveiene. Sopp trenger ikke svi når man tisser.

Legen min kunne se at jeg hadde sopp uten at jeg visste om at jeg hadde det. Jeg trodde også jeg hadde urinveisinfeksjon (veldig festlig). Tenkte ikke på sopp i det hele tatt, men gikk til legen fordi jeg var sikker på at jeg hadde fått en livstruende kjønnsykdom eller noe i den duren.

Legen så rett og slett at jeg var veldig rød. Tror egentlig ikke han testet det... Men dette var altså sist jeg hadde sopp.... (aner ikke om soppen heter noe, forresten). - Han bare kikket, konkluderte med sopp - og så skrev han ut krem til både meg og sambo.

Nå kjente jeg det av meg selv, fordi jeg kjente igjen ubehaget i skjeden..

- og i går begynte sambo og få mistanke om at noe var på gang med ham også.. Så vi bruker opp kremene fra forrige gang. (FOR et festlig tema!!)

Natta! :-)

Hahahaha! Gud bedre for et tema ja!! :-)

Har egentlig ikke kjent det på noen timer før jeg leste dette og fikk litt vondt igjen! :-)

Hmmmmm... gjør det noe å evt. kjøpe canesten og bruke det selv om man ikke har det?? Er det reseptbelagt?

Sov godt og takk for svar! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...