Gå til innhold

modning med akupunktur, noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at noen av dere går til modningsakupunktur fra ca. uke 37-38. Hvem er det som tilbyr dette? Må man oppsøke spesielle akupunktører eller klinikker? Jeg har nemlig ikke gått til Jm denne gangen bare lege(syntes ikke jeg trengte det siden legen er fødselslege og veldig hyggelig, lett å prate med...) Er bare såååå fødeklar nå.......(uke 38)

Videoannonse
Annonse
Gjest Frantic
Skrevet

De fleste som utfører akupunktur kan også sette modningsakupunktur. De finnes flere steder, sjekk under akupunktur på gule sider. Også en del jordmødre setter modningsakupunktur, både på private klinikker og på sykehusene. Du får sjekke litt rundt :-)

Jeg brukte modningsakupunktur med nr 2 og har kjempegod erfaring!Ble anbefalt dette fordi første fødsel ble litt komplisert, og nå var babyen enda større. Tror ikke modningsakupunkturen hadde noe å si på fødsel tidspunktet, for min første ble født 8 dager før termin, og min andre som jeg brukte akupunktur på kom 4 dager før termin. Men selve fødselen ble en stor drømmefødsel! Tok 3,5 timer fra første ri til gutten var født, og selv om han var stor (4300g, 49 cm og 37 cm rundt hodet) gikk selve utpressingen på 8 min. Så jeg tror absolutt modninsakupunkturen hjalp til med at fødselen ble så grei når den først startet :-)

Er nå 37 uker på vei med nr 3 og starter med modningsakupunktur på mandag!

Lykke til!!!!

Skrevet

Om du bor i Oslo, kan jeg anbefale klinikk Fjeld på majorstua. Koster 350 per gang. jeg har gått to ganger i uka siden uke 36/37, men er dessverre en dag over termin. men håper uansett på en bedre fødsel en sist, da jeg føder store barn.

Hun kan også sette nåler for melkeproduksjon, hemorider, stive ledd, vann i kroppen ........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...