Gå til innhold

Noen av dere som har hatt behov for å snakke med noen "professjonelle"

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke bare fysisk at dette rører oss.....

Jeg har perioder der jeg sliter.....Tiden går (rettelse: årene går) og erfaringene blir flere, mer å tenke på.....

Synes det er tungt å oppleve den ene aborten etter den andre uten å ha noen jeg kan snakke ut med, spør om teoretiske spørsmål etc. (og da mener jeg ikke venninner-de er kjempegode å ha, men det er ikke alt de vet, sånn faglig sett......)

Etter min exu for 2 år siden ba jeg om psykolog, følte det hopet seg opp, klarte ikke å gå på jobb osv. men det var ETT ÅRS ventetid.....

Noen av dere som har fått tilbud om å snakke med sykepleier, psykolog, terapeut eller lignende? For å sortere tanker og følelser?

Takk for svar........... :o)

Fortsetter under...

Det som har hjelpt meg veldig er å få snakke med jordmor, både på UNN, den kommunale og på sykehuset her.

De har mye bedre tid enn legene, og så kjenner de jo til problematikken rundt disse temaene. De har hjulpet meg mye nå etter vi mistet, er egentlig overrasket hvor velvillige de er til å stille opp og prate om løst og fast.

Hei Lenn

Ja jeg vet at dette er tungt, og det toppet seg helt for meg også etter siste aborten, da vi mistet tvillingene i MA i uke 10. I tillegg fikk vi alvorlig sykdom i nær familien, og jeg holdt på å "bikke over". Heldigvis kom jeg meg til psykolog i tide via et lavterskeltilbud via jobben. En er garantert time hos psykolog innen 1 uke fra en ringer via dette tilbudet og jeg fikk komme til allerede etter 4 dager. Det gjorde underverker å få lufte tanker og følelser men noen som stod helt utenfor alt. Det var godt å få snakke med en profesjonell som ikke kjente meg - føler liksom at jeg "bruker opp" venner og familie, så jeg må si at hjelpen jeg fikk hos psykolog var uvurderlig. Kan absolutt anbefales i disse tøffe tidene du gjennomgår. Jeg fikk riktig sortert tanker og følelser, satt ord på ting, fikk ut sinne og frustrasjoner - det hjalp enormt. Alternativet mitt var å oppsøke psykiatrisk sykepleier. Disse får en navn på gjennom kommunen eller helsestasjon, og det skal gå rimelig raskt å få time hos dem. Kanskje du skulle prøve det heller? Kan jo ikke vente i ett år når en er i en krisesituasjon og trenger hjelp NÅ!!!!!!

Lenn jeg håper at du får den hjelpen du trenger, jeg tenker masse på deg!!! Sender deg mange gode klemmer og ønsker deg alt godt.

P.S.Idag drar jeg endelig på en etterlengtet 3 ukers ferie, den trengs sårt etter en lang og vanskelig vinter og vår med mange nedturer. Håper at jeg kan klare å tenke på annet enn babylaging, egguttak, hormoner osv.

Ha det godt så lenge.

Klem klem klem

Takk for svar begge to.

God ferie Cristina. Ta kontakt når du er tilbake fra ferie, da....Hadde tenkt å skrive et eget innlegg til deg i dag, men siden du drar på 3 ukers ferie, så..... :o)

Kos deg og nyt varme og kos :o)

Klemmer til dere begge fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...