Snuppisa Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Når i svangerskapet dukket disse opp? Tredje trimester eller tidligere?
Gjest Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Jeg la først merke til de i uke 28.smører som en gal i håp om at det ikke skal bli værre.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 jeg fikk ikke mine før i uke34, blir flere og flere for hver dag:(
Snuppisa Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2006 Ok. Jeg er i uke 28 nå, har så langt ikke fått strekkmerker, men da er det fortsatt stor sannsynlighet for at de kommer snikende etter hvert altså. Jaja, regnet nesten med det...
Jolene84 *overtermin* Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Fikk dei ganske tili i grunnen ej.Men hekje komt nokre fleire på en del uke no da.
Gjest Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Trenger ikke å få strekkmerker. Jeg har smurt meg fra første stund. Tror ved å smøre seg godt med Weleda produkter så mykner huden å gjør den mer elastisk. Har bare fått noen merker på brystene, men regnet nesten med det siden jeg var flat før jeg ble gravid. Skal ikke akkurat vise frem puppene mine til hvem som helst....hehe Smør dere godt med oljeprodukter som inneholder E vitaminer
AngelinaBallerina Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Hei og hopp. Ville bare fortelle dere om mine strekkmerker...,de var totalt fraværende frem til at veslejenta ble tatt med keisersnitt...Dette var i mitt første svangerskap,jeg så ut som et Norgeskart på magen dagen derpå.. Men,de blir lysere og forsvinner jo delvis etterhvert... Nå har jeg 5 uker igjen til neste jente kommer,og har heller ikke nå merket noe,men er klok av skade og regner med at de dukker opp igjen denne gang også. Er vel egentlig nesten ikke noe man får gjort,smurte meg i forrige svangerskap,og gjør det nå,men vet ikke helt hvor mye det hjelper da..Uansett ha en fin helg jenter,håper ikke dere renner bort i varmen.
Lydia31 Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Hei! Jeg har smurt meg hver eneste dag siden jeg fant ut at jeg var gravid. Brukte først en dyyr olje fra Clarins, men gikk over til weleda midt i 2.trimester. Oppdaget tre bittesmå merker på magen i uke 21 tror jeg. Så plutselig nå de to siste ukene(er i uke 40) har det eksplodert, og jeg har streker over hele magen:( Men men, har hørt de bli kalt for hedersbevisninger, så da får jeg prøve å være stolt av de da:)
kosemoms♥med ny spire Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har også smørt meg inn som en gal fra første stund, men fra 2 uker før termin dukket de opp og nå virker det som om de bare blir flere for hver dag:-( Tror nok at man ikke kan gjøre så mye med det, det er jo underhuden som strekker seg....og det er hormonelt, så man kan jo ikke akkurat smøre det bort nei! Men likte den med at de er hedersbevisninger:-) hjelper litt det, hehe!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2006 #10 Skrevet 28. juli 2006 jeg har kun fått strekkmerker på puppene...har smørt meg som en gal der for jeg fikk beskjed fra legen at det kunne skje siden jeg har tatt silikon...men det hjalp ingenting... har ikke pupper lenger...har nå store melkejur med lilla merker på..smører fortsatt men vet ikke hvor det hjelper..har ikke smørt andre plasser og har kun fått der jeg har smørt utrolig nok...men vet aldri har noen uker igjen enda..er i uke 32
vi blir 4 :o) Skrevet 28. juli 2006 #11 Skrevet 28. juli 2006 jeg smører og smører..er i uke 31, og har enda ikke fått noen.. Hvorfor jeg smører vet jeg ikke helt.. det er jo overhode ikke bevist at det hjelper.. Strekkmerker kommer av at underhuden ikke klarer å følge med på utviklingen når magen vokser.. Når vi smører trekkes 90% opp av overhuden, så der problemet oppstår blir ikke i særlig grad påvirket av all smøringen.. men men jeg smører for det, for det kan jo hende.. det gjør iallefall ingenting værre )
Benni-min Skrevet 28. juli 2006 #12 Skrevet 28. juli 2006 hei jeg er nå i uke 43 og har ikke fått merker ennå. Har smurt meg med en olje ca 2ganger pr uke. Jeg har hørt at det er mer hormonelt enn kremer som merkene kommer av.
fjerdemann...eller dame Skrevet 29. juli 2006 #13 Skrevet 29. juli 2006 Fikk i de to-tre siste ukene med en og to. Nå har jeg fem uker igjen, og det er fortsatt ingen nye denne gangen...
☆★MammaTil2Snart1UkeIgjen☆★ Skrevet 29. juli 2006 #14 Skrevet 29. juli 2006 Jeg trodde ikke jeg kom til å få noe, smurte meg inn som en gal!!! Opptil 6 ganger daglig, skulle absolut ikke ha noen... Men fikk da like vel, leste at det ikke har noen betydning om du smører deg, det har med elastiteten i huden og gjøre... Mamma la på seg 9kg med meg, og fikk masse strekk merker, selv om hun smurte seg. Tanta mi la på seg 30kg, og smurte seg ikke, og fikk ikke en enste en!!! Sikkert forskjellig fra person til person.. Smører meg fordet jeg ja, tror nok det hjelper iallefall litt =)
☆★MammaTil2Snart1UkeIgjen☆★ Skrevet 29. juli 2006 #15 Skrevet 29. juli 2006 Jeg fikk ikke strekkmerkene før i slutten av 2.
katrineev Skrevet 30. juli 2006 #16 Skrevet 30. juli 2006 smørt som en gal med alt tenkelig hele svangerskapet.. natt til torsdag kom de... fikk helt sjokk.. ante ikke at det kom bare over natta.. men men .. TEGN PÅ AT VI ER SUNNE DAMER SOM HAR BÆRT FREM FLOTTE BARN.. !!!
gutt i magen Skrevet 30. juli 2006 #17 Skrevet 30. juli 2006 Jeg har smørt morgen og kveld siden ca uke 10. Er nå i uke 35 og ingen strekkmerker. Jeg bruker Decleor sine Tonilastil produkter og er veldig fornøyd. Håper og tror dette skal gå veien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå