Gå til innhold

Huff, for et kaos rett og slett

Anbefalte innlegg

Det føles slik iallefall. Da han var mindre sovnet han her og der av seg selv, både på dagtid og kveldstid. En del ved puppen selvfølgelig, men det er vel normalt. Nå har han passert 6 mnd og nå er det plent umulig og vi har noen temmelig dumme uvaner da kanskje? På dagtid er det i vogna, mens den triller! På kvelden må vi liksom vente på at han vil ha pupp. Og det vil han liksom ikke ha på flere timer etter grøten sin (spiser ca 1830). Så jeg føler det er kaos her og ingen rutiner. Jeg vil jo liksom ikke at han skal gråte så mye heller.

Huff, hjelp meg litt da... Noen gode råd? Eller er det flere som har litt "kaos"?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5746440-huff-for-et-kaos-rett-og-slett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen i dette. Jenta vår sover også kun i vogn på dagtid, og må stort sett ammes på kvelden for å få sove. Selv om det ikke akkurat er kaos, er det ingen faste rutiner heller. Nå som det er sommerstid pleier jeg å trille henne på kveldstid også for å prøve å komme litt vekk fra at hun alltid må ammes i søvn. Hun er nå 6 mnd og akkurat begynt å spise litt grøt, så jeg håper at ting går seg litt til på veien.

Når sovner deres baby på kveldstid? Vår sovner ganske seint, og kunne godt tenkt meg litt tidligere kvelder på henne fremover.

Det føles som kaos, for jeg har prøvd litt forskjellig over perioder for å se om ting blir bedre. Han hadde en periode der han la seg 20. Men natta ble da VELDIG dårlig - amming 3 ganger og mye våken imellom. I det siste har han fått tatt en sen dupp så han kan være oppe litt lenger (21-2130), men da er det en del skriking, vil fortsatt ikke ha pupp så tidlig etter grøt kl 1830 osv. Men da iallefall amming to ganger og ikke våken imellom.

Skulle ønske vi hadde fast leggetid og at han kunne sovne selv, slutte omsider med nattamming etc. For jeg er så sliten selv... Mye alene med han.

Huff, ble klaging det her :(

Joda, skjønner hva du mener med kaos, det er ikke helt lett nei. Her er det også sen dupp, så hun legger seg ca 2200. Har nå forsøkt å kutte ut den sene sovingen for å holde henne våken lenger, men har ikke hatt noe særlig hell med det heller.

Ønsker meg også fast leggetid og soving i egen seng, for det blir innmari slitsomt i lengden.

Annonse

Det er iallefall oss to da :) Virker som om de fleste her inne har faste rutiner og alt er bare tipp topp.

Vi har sagt det helt fra starten: når han blir større - DA blir det bedre. Hadde det vanskelig med søvn fra starten av. Vel, nå er han over 6 mnd, får fast føde, men ingenting forandrer seg...

heia:)

slenger meg på med dere jeg:)

har d samme problemet vi å med legging på kveldene, hun er litt over 5 og en halv mnd nå og har helt siden vi kom hjem fra sykehuset fått sovne til puppen (noe jeg angrer så bittert på) alle sa d at jeg ikke måtte la d bli en vane men tenkte at d kan da vell ikke være så farlig skal da få henne til å sovne av seg selv uten problem bare hun blir litt større. ja jøss. ser d no. hehe

men no prøver vi å få ting på plass her med at hun ikke får sove etter kl 5-6 også bytter til nattadrakt rundt 19.15, å grøt rundt 19.30. og etter d litt pupp også legger vi henne i senga å da sitter jeg der å synger å stryker litt på henne til hun sovner. men begynte på onsdag da så kan ikke si om d fungerer så godt ennå da, for onsdagen var den værste kvelden i mitt liv med mye gråting men d gjalt å holde seg hard så d tok 1 og en halv time før hun sovnet. men i går sovnet hun på 45 til 30 min. så håper for all del at d går like lett i kveld å.

ble vist litt langt å rotete dette innlegget hehe. men håper dere skjønner litt hva jeg mener.

bare stå på å hold dere kalde så går d nok bra, de må lære seg å sovne av seg selv en gang, å da er d bedre nå før d er alt for sent å mer hyling å skriking:)

lykke til alle sammen

Jeg får så vondt av han når han skriker. Er det bare sutring er det greit, men ikke når han bæljer liksom (for det gjør han hvis jeg legger han i senga, synger for han, stryker på han osv). Men det blir vel ikke noe bedre etter som han blir større heller.

Nei, jeg må vel være hard - finne ut hva som er best også gjennomfør det bortimot 100% da

Så bra, da er dere iallefall på vei :-) Tror det er viktig å være bestemt når man skal gjennomføre en kur, ellers går det aldri. Men det er nok rimelig tøfft ja. Har også planer om en kur her snart, er nok det eneste som må til tror jeg.

Vi har også forsøkt å kutte ut ettermiddagslur, som nevnt ovenfor, slik at hun skal sovne litt tidligere, så vi får håpe det hjelper etterhvert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...