Gå til innhold

"mensenkramper" 4 1\2 uke på vei

charli1983

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid og er ca 4 1\2 uke på vei.Men jeg har hatt noen småblødninger og har kraftige mensensmerter innimellom.Jeg har en datter på 5 1\2 år fra før og hadde ikke noe slikt da jeg gikk m henne.Noen som har det på samme måte?Ellers har jeg ekstremt (!) ømme bryster og kjenner jeg er litt småkvalm og uggen.Varme tanker til alle gravide der ute.Klem

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer med nummer to :)

Selv har jeg nettopp oppdaget at jeg er gravid (første gang), og er ikke helt sikker på hvor i "løypa" jeg ligger, men er vel sånn ca 7 uker på vei.. Spennende saker :)

Dette med de smertene du beskriver, sliter også jeg litt med.. Har dem i varierende (smerte-)styrke, og har hatt dem i et par uker nå.. Jeg ble nokså skremt i begynnelsen, for jeg ble jo redd for at noe skulle være galt, men så begynte jeg å lese litt, bl.a. på nettet, og ble etter hvert mer beroliget.

Det som visstnok forårsaker disse krampene er at ligamentene, båndene i livmoren, strekker seg ut, i likhet med livmoren, for å gi bedre plass, og det er dette vi kjenner som "menssmerter"/kramper.. Det vil gi seg om noen uker (heldigvis!!!), og er ikke farlig.

I noen tilfeller kan det hjelpe å bøye seg fremover, f.eks legge seg i fosterstilling, eller gå ned på kne, og legg panna i gulvet (mye mer behagelig i sofaen eller senga, selvsagt..). Dette hjelper litt til meg, i tillegg til at jeg masserer lett der det er øm/vondt. Dette er for øvrig i mange tilfeller særlig på høyre side hos mange.. :)

Håper du føler du fikk litt svar. Du kan også gå inn på babyverden.no. Der er det mange fine spørsmålsforum, og det er hovedsaklig der jeg har funnet mine svar.. :)

Lykke til videre med svangerskapet og den lille når hun/han kommer (og storesøsteren, selvfølgelig) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...