Gå til innhold

vonde hender....hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verker sånn i fingrane!! Føles som eg har fått leddgikt! Sikkert pga vatn i kroppen, men det viser ikkje så mykje. Får ikkje på meg ringen lenger, men kan ikkje seie at fingrane ser ut som pølser heller.... Er det noko eg kan gjere anna enn massasje og drikke masse vatn? Trur eg blir sprø...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tlf til legen din, kan være nerveklem. Ikke farlig, men vanlig i svangerskapet.

Skrevet

Jeg forvillet meg inn på 3. sem., men jeg er langtfra så langt på vei. I mitt forrige svangerskap fikk jeg vonde fingre som dovnet bort, dette kaltes Carpal Tunnel Syndrom. Kort fortalt er det som hun over skriver nerveklem, dvs. når man får vann i kroppen klemmer det på bl.a. nerver. Noe man kan få som gravid, men forsvinner på minuttet etter fødsel (som regel). Drikk mye vann, og unngå alt som har salt i seg.

Skrevet

Det er bra du drikker mye vann, men samtidig bør du sørge for å holde deg borte fra salt. Eksempelvis spekeskinke og reker; da saltet binder vann i kroppen og fører til store væskeansamlinger. Beveg hendene mye: Sprik med alle fingrene for så å knytte neven igjen-gjenta dette noen ganger i løpet av dagen. Hvis du også har vann i bena bør du til enhver sørge for å ha bena høyt når du sitter eller ligger + utføre gymnastikkøvelser for bedre blodsirkulasjon. Det kan også være lurt å sitte litt i skyggen i løpet av dagen.

Har forøvrig det samme problemet som deg og er ikke alltid like flink til å følge mine egne råd;)

Skrevet

vil bare minne på at Farris er full av salt!

Får det a vite på hver kontroll. :-)

Skrevet

He ikkje noke smerte i handa da,men fingrane mine oxo he hovna opp slik at ej ikkje kan ha forlovelses ringen på fingeren lengre.Men he kjøpt mej et kjede så ej he hatt ringen på.Så no he ej ringen hengande rundt halsen.Så slepp du tenke på den iallfall;)

Skrevet

Jeg har hatt endel innlegg her hvor jeg har klaget over smerter i hendene, og de er uutholdelige til tider. Det startet med vanlig opphovning, mest uttalt i høyre hånd. Så begynte prikkingen, gradvis smerter særlig på nettene. Nå har jeg hatt det slik i h hånd i en mnd, alle fingrene er numne utenom lillefingeren. De kan beveges og brukes, men de er uten følelse. For snart 2 uker siden fikk jeg det også i venstre hånd. Så, mine til vanlige så kjappe touch-hender er ikke akkurat like raske.

Var på kontroll i går, og til ny kontroll i dag. Det vurderes igangsetting av fødsel pga disse plagene, så hvis jegblir desperat settes fødselen i gang. Jeg ER desperat, men tenker likevel at jeg må holde ut disse siste dagene. dersom flere netter blir som i går natt ringer jeg føden, men hvis jeg i allefall får sove litt og får små nattpauser fra smertene så går det.

Det kalles canalis carpi ja, og det er ikke sikkert at det forsvinner rett etter fødselen. Det kan ta litt tid, og det bekymrer meg veldig... Å ikke kunne føle babyen man tar på er jo trist, og dessuten er finmotorikken svekket slik at jeg vil trenge hjelp til endel ting...

Lykke til! Kan hende du slipper at det går så langt som det har gjort hos meg...

Skrevet

takk alle som har svart meg:-). Visste ikkje at eg burde holde meg vekke fra Farris, så det var jo greit å vite.. Ellers så har eg heldigvis følelse i fingrane. Dei dovner vekk av og til, men det kjem seg når eg beveger litt på dei, men verkinga er verst. Får nok berre holde ut. Berre ei god veke til termin, og har hatt murringar i rygg og mage i nokre dager no, så får håpe at det betyr at noko snart er på gang. Lykke til alle andre og:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...