Gå til innhold

Noe fare å farge håret...


siv39

Anbefalte innlegg

Hei damer.

 

Det er noe jeg lurer på. Er det noen som vet om det er skadelig for fosteret/barnet om man farger/bleker eller striper håret sitt i graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde hørt hos en frisør jeg nå da:) For da jeg gikk gravid for 7 år siden var det veldig fy-fy husker jeg, men de kan så absolutt ha kommet til andre konklusjoner i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde et lignende innlegg for noen uker siden - de fleste som svarte sa at det ikke gjorde noe. Men da jeg kom til frisøren sa hun at hun anbefalte meg ikke å farge håret. Hun hadde selv akkurat vært gravid og hadde sjekket litt rundt det. Hun sa at farge er så sterkt at det går i blodet og dermed også inn til fosteret. Var vist salmionakk som var verst..??.. Jeg tok en glansvask (hos frisøren) og litt striper med folie (det ligger ikke helt inntil hodebunnen). Frisører er sikkert uenige i akkurat hvor skadelig det er, og det er sikkert mange som farger håret mye under svangerskap som likevel får friske unger. Men slik er det vel med de som røyker også - mange som får friske unger likevel, men vil vi røyke mens vi er gravide av den grunn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere frisør vil jeg bare avklare dette en gang for alle:

DET ER IKKE FARLIG Å FARGE HÅRET NÅR MAN ER GRAVID!!! =)

Frisører som alle andre som har litt yrkesstolthet ville jo selvfølgelig ikke ha gjort noe som helst som kunne ha skadet kunden eller en baby som "bor" inni kunden. Jeg har selv farget håret på mange gravide og det har aldri gått dårlig med noen av de. (Regner vel med at jeg hadde fått hørt det :))

Og som du her over nevner ang salmoniakk, det er uansett ikke noe problem for det blir ikke brukt i hårfarger lengre.

Så slapp av og farg håret så mye dere vil jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.... også her er det mange forskjellige meninger...

Da jeg var gravid i vinter fikk jeg beskjed av akupunktøren min om at jeg ikke burde farge håret pga de sterke stoffene som brukes. Sjekket mye rundt det og fant ut at jeg skulle forsøkte naturfarge...

Gjorde det og fikk honnør av frisøren for det valget... Kjente likevel at det sved skikkelig i hodebunnen da jeg fikk fargen.

Nå ville tilfeldighetene ( helt sikkert) det til at vi mistet i MA 4 dager etter fargingen - så jeg må innrømme at jeg ikke har farget håret under denne graviditeten... .

Jeg har selvfølgelig ikke ringt frisøren og fortalt at jeg mistet... ( ref innlegg ovenfor her...)

 

Mener ikke å skremme dere som farger håret - for som jeg skriver skyldes det at vi mistet sikkert ikke hårfargingen.

 

Men... fikk altså beskjed på forhånd om å ikke bruke vanlig hårfarge - så vet dere hvertall at meningene er delte på dette området.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som nettopp har sjekket ut dette. Hun har funnet ut at dersom du striper håret, med hette går det bra. Det er utrolig mye stoffer i hårfarge som ikke er bra. Hun hadde slått opp stoffene som sto på hårfargingspakken på en lege side på nettet og fant ut at de ikke var noe bra. et av stoffene kunne til og med gi dna forandringer. Altså, det anbefales ikke å farge håret. Sjekk hva alle stoffene på pakken virkelig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...