Gå til innhold

Hvordan jeg gikk fra en BMI på 30,1 til 25,1 (og synkende!)

Anbefalte innlegg

Jeg har i en 3-4-månedersperiode slanket meg fra 87kg til 72kg (1,70 cm høy) uten altfor mye pes, og har lyst til å dele dette med dere :-)

Det første jeg gjorde (og viktigste) var å begynne å ta krom. Krom er et naturlig mineraltilskudd som fås kjøpt billig i helsekostbutikker, og det fjerner søthungeren. Det er ikke farlig, hvis kroppen får for mye skiller den overskuddet ut, men det er ikke anbefalt ved graviditet og amming, for det er forsket for lite på dette området.

Jeg tar én tablett til dagen, og spiser omtrent ikke sjokolade lenger! Før måtte jeg alltid ha noe søtt, og kjøpte alltid noe godt når jeg var i butikken, men nå tenker jeg faktisk ikke noe på det! Kjempefornøyd!

I tillegg fulgte jeg Grete Roede-prinsippene med kaloritelling. Jeg gikk ikke på noe kurs, men moren min har bøkene, så jeg fikk låne dem og brukte dem som inspirasjon gjennom slankekuren.

Prinsippene der går ut på at du skal spise ca 1200 kcal til dagen, fordelt slik:

230 kcal til frokost

230 kcal til lunsj

400 kcal til middag

100 kcal til kvelds

(dette er ca.tall, husker ikke helt nøyaktig)

I tillegg får du "kosemerker" ekstra kalorirasjoner som du kan bruke til det du vil, evt samle opp til helgen! Det er også lagt inn fruktrasjoner, for det er viktig å få i seg frukt, selv om det er kalorier i dem.

Min diett:

Frokost: Frokostblanding. All-Bran med ekstra lett melk.

Lunsj: To tynne skiver (50 gram) grovt brød med valgfritt pålegg.

Middag: 125 gram potet (to små poteter), pasta eller ris med MYE kjøtt (200 gram) og saus (men i mindre doser)

Salat kan man spise så mye man vil av, det er bare sunt.

Jeg har egentlig droppet kvelds ofte, vi spiser ofte i 5-6-tiden, og da er jeg ikke sulten resten av kvelden, men hvis jeg skulle ha noe blir det enten en skive med noe på, knekkebrød, en banan eller en halv nutrilettbar.

Ellers skal man spise mye frukt og grønt, og selvsagt drikke masse vann, helst til de fleste måltidene.

Jeg har ikke trent noe særlig i tillegg, får liksom aldri tid til det, men sliter ikke med overflødig fett, fordi vektreduksjonen har gått over lengre tid. Ca en kilo i uken gjennomsnittlig. De første par ukene gikk jeg ned to kilo i uken, og av og til stopper det litt opp, men nåla peker ihvertfall på 15 kilo mindre enn da jeg begynte!

Jeg følger ikke lenger programmet slavisk, det gjorde jeg bare de første par ukene til jeg kom inn i det, nå koser jeg meg med god mat og er aldri sulten, men går likevel ned i vekt. Kanskje magesekken er blitt mindre?

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd, og det var utrolig mye lettere enn jeg trodde, bare jeg kom i gang!

Håper dette var til inspirasjon for andre! Bare kom med respons!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...