Gå til innhold

vurderer å kjøpe leilighet......

Anbefalte innlegg

synes det er kjipt å betale dyr husleie, når man evt. må betale ca det samme i lån i måneden... han har jobb, jeg har deltidsjobb og studerer... huum.. men er litt usikker, er det lurt å kjøpe når man studerer? bedre å vente? er kjedelig å betale ned på andre sitt lån, isteden for sitt egent..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5744548-vurderer-%C3%A5-kj%C3%B8pe-leilighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Vi bygde hus mens eg var student, eg hadde ikkje tenkt å ta opp studielån men fekk beskjed med banken om å ta opp fullt studielån og heller bruke det til å betale ned på huslånet. Eg tok opp fullt lån og brukte det til å betale ned på huslånet då eg var heldig å kunne gjere det på dinne måten. Kjekkare å betale på noke som er sitt eige :o)

Annonse

Du trenger ikke føle deg dum ihvertfall! *klapp på skulderen* =)

Min første leilighet kjøpte jeg mens jeg var student og uten startkapital, så foreldrene mine stilte som kausjonister ( deres hus som sikkerhet). Fikk derfor låne 100 % av kjøpesummen. Vil anbefale deg en tur i banken og ta en prat, så går de gjennom ulike betingelser. Er du dessuten under 34 ( ikke helt sikker, men tror det er det), så kan du opprette en bsu-konto ( boligsparing for unge) som skal gi bra rentebetingelser. Håper du skjønte noe her av det jeg skribler ned. Ellers må du bare spørre. Lykke til! =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...