Gå til innhold

August: hodet festa- kjem han snart da?


sunnfjordmor venter fjerde

Anbefalte innlegg

var på kontroll i går. 36+2. da var hode festa. er vist tidleg til å vere 3gangsfødande. andre var festa ved 36+4 og født 10 dgr seinare. 16dgr før termin. så no er eg spent på når denne kjem. noen som veit noe om kva eg kan vente meg som fleregangsfødande når han har festa seg no. ? noen med erfaring.? trur dere eg går på overtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frantic

Det har nok dessverre lite å si for hvor tid fødsel finner sted. Begge mine forrige hadde hodet festa i uke 35, og de kom hhv 8 dager før og 4 dager før termin. Er nå i uke 37 og skal på sjekk idag, så da får vi se om hodet er festa. Vet at denne frøkna heldigvis ikke er så stor som sine brødre, og legen mener det har stor betydning for at ho ikke har festet seg enda - har fortsatt tumleplass der inne rett og slett :-) Men det er jo heller mer vanlig at hodet ikke er festet før tett oppunder fødsel på oss flergangsfødende.... vi må vel bare vente og se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge mine to første var festa tidleg, men var små. under 3kg begge to, kanskje eg får ein større baby denne gang da sidan den har festa seg. håper på å bikke 3kg denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg spurte jm om dette. jeg er 1.gangs da, og hodet har ligget nede siden uke 29, og festet seg i uke 33. jm sa at det ikke har betydning for om babyen kommer før eller etter termin:(

 

trodde det jeg ja, siden han liksom var så tidlig ute..:) men den gang ei..

men kan kanskje være forskjell for flergangs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, meir sjelden at den festar seg tidleg hos fleregangsfødande. ofte ikkje før ein nesten er i fødsel har eg hørt

mi nr 2 var født 10dgr etter ho festa seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...