Gå til innhold

Hva er deres 2 åringer hekta på? :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mummitrollet! Hun er veldig glad i Mummitrollet og resten av "familien". Kjøpte Mummihus til henne til jul og det var tydeligvis blink. (hun kjente til Mummi fra tv/bøker fra før)

Hun ble storesøster for en måned siden, så nå er også dukkevogn og dukker blitt veldig populære; dukka skal trilles, skiftes på, bæres på og kysses på. :-)

Ja, min 2 -åring er også hekta på alt som kan brukes som bil. Barbidåkka til storesøstra, brødskiva, hårbørsten osv. han lager billyder med munn og er skikkelig engasjert.

I tillegg er alt som ligner på gravemaskiner og traktorer helt topp. Faktisk nåe vi spør hva han heter , sier han kanske bestemt 'traktor'.

Annonse

Min gutt på 23 mnd (ok, har sneket meg inn er litt før tiden) er egenrlig ikke hektet på én spesiell ting.

Han liker veldig godt sauer, så det kan kanskje vaere en ting han har vaert spesielt interessert i.

Ellers er han opptatt av traktorer, biler, baller, tog, båter, alle slags dyr egentlig, ...og prinsesser.

Og mye annet.

Biler!! Sønnen min på 2år og 4 mnd, er så hekta på biler at jeg blir tullete snart.. Har kan de fleste bilmerkene på rams, og ha han med på gåtur er et mareritt.. Vi bruker 10 ganger så lang tid, fordi han skal sjekke alle bilene som står parkert. Gjerne ta en runde eller 2 rundt for å virkelig studere:) Søtt, men til tider litt slitsomt;)

Og så er han hekta på alt som har med Elias og gjøre;)

Har ei skikkelig guttejente jeg, bråtøff mange ganger. Det aller beste nå er å rase rundt på tohjulsykkelen med hjelm på. Jo fortere jo bedre.. Og kjempefiksert på alt av biler og motorsykler.. Iler til bare hun hører dem. :) Finnes ikke interessert i tv og rolige aktiviteter. Skal være der det skjer.

Is. Det første småen sier om morgenen er: IIIIIIIIIIS????? Og det håpefulle tonefallet. Isen har gjort et sterkt inntrykk, helt klart :-)

Og til alle anonyme som nå får en vill trang til å kaste seg over meg: Nei! Is er ikke det første småen får om morgenen ;)

BABYER.... må se oppi hver en bagvogn vi går forbi, hver en bilstol...forstår ikke hvorfor, har kommet på det helt selv...litt dumt da iom at vi prøver på nr 2...men men...

ellers så er det gravemaskiner lastebiler, biler, traktoret altså alt som kan kjøre.'

tiger er også veldig inn akurat nå og postman pat

Gutten vår blir 2 om akkurat en uke, og han har dilla på å danse og digge til musikk. Det er helt vittig å se på han, for han lever seg så totalt inn. Det kan være alt fra barnemusikk til skikkelig rockemusikk. I går var vi i bryllup, og i kirken var det en bekjent av brudeparet som fremførte en sang og spilte gitar. Gutten vår satt på pappan's fang og hoppet og digget og var helt med. Det som nesten var enda mer komisk var at han satt og nikket med hode og digget til salmene også....he-he!

Annonse

Jenta mi har etter noen dager på sørlandet fått fullstendig båtdilla og ser båter over alt! Visste dere at det finnes potetgull med en båt på? Det gjorde ikke jeg, før hun gaulet det ut i butikken. Hvem er denne Elias-båten egentlig???

Ellers så går det i gravemaskiner, lastebiler, skogsmaskiner (annleggsmaskiner generelt) og løver. Har ei slitt, skitten, dog utvaska løve som hun drasser med seg overalt.

Ballonger er en gjenganger her i gården, og is er det blitt mye av i sommer. Begynner ofte i 9-10 tiden og maser om is, men er pent nødt til å vente noen timer før den kommer.

Ellers er hun veldig opptatt av mat og matlaging. Hun har fått seg et eget lekekjøkken, og lager mat til meg støtt og stadig. Dekker på til oss med plastservicet sitt, og serverer fiskeboller/fiskepinner/pannekaker, vann og kaffe til dessert. Ler meg ihel av henne av og til. Spør om jeg vil ha mer, vil gjerne at jeg skal smake på hennes "mat", fra gaffelen hennes.

Denne tiden er herlig, dere!!!

min gutt på snart 25 mnd er hekta på lys alt som lyser og at det ikke lyser (bøtt) og har hvert det siden han var ca 10 mnd . samt biler og lastebiler og tog...da vi vor rett ved togstasjonen her vi bor... og tro meg..(passer på han som en smed ,grusomt den ulykka som skjedde her vi bor i helga) men lastebiler er å stort da stepappan hans kjører lastebil og det er stor stas hver gang han får vere med på tur i bilstolen sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...