Gå til innhold

Til "Englebebi i magen"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ville bare si til deg at det var et nydelig nick du hadde, og at du ikke burde høre på slike uttalelser som kom fra henne som mente det var stygt mot de som har mistet.

Jeg har selv hatt en MA for et par mnd siden, men det kunne da ikke falle meg inn at noen som har mistet ville kicke på nicket ditt!! Det var nydelig! Småbarna våre er jo små englebarn både før og etter at de er født. Jeg forstår godt hva du tenkte med nicket, så bare bytt tilbake du!

 

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eehh... det å ha hatt en MA vil ikke si å "miste" barnet sitt. Heller ikke en SA... men har man derimot mistet fra uke 22 og oppover, enten i mors mage eller å få en dødfødt unge, så kaller man barna sine englebarn. Jeg synes at alt som har med engel å gjøre, bør kun få benyttes av de som faktisk har små englebarn i himmelen..

 

.. og vi snakker om engleBARN, ikke MA eller SA noen uker på vei, som svært mange opplever.

 

For å respektere de som har små englebarn, oppfordrer jeg deg på det sterkeste til å bytte nick. Jeg hadde nok blitt støtt av dette hadde jeg selv hatt et englebarn i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen vil ha mange mot seg her er det nok desverre du, kjære deg. Tviler på at du vet hva det vil si å ha en MA eller SA. Man mister et barn som var på vei og forhåpninger og drømmer blir for en stund knust. Noen tar dette veldig tungt, spesielt om de har vært langt på veg.

Men det er jo fint for deg at du ikke kommer til å sørge om du mister fordi du tenker at det skjer jo så ofte, og det er ikke et barn..

 

En venninne av meg mistet barnet sitt i 8. måned. Hun fnyser av slike uttalelser som det du kommer med. Det har aldri falt henne inn å kalle barnet hun mistet for englebarn. Hun kaller ham ved navn, og kaller de andre barna sine for englebarn når hun omtaler dem. ikke alle er personlig kristne, ser du.

 

Men jeg tror ikke du trenger være redd for at nicket kommer tilbake. Slike fundamentalister med stereotype oppfatninger av verden som du har, får gjennomslag for litt for mye via trusler og frykt. Kanskje du skal overlate det til de som har mistet å uttale seg om hva de synes om slike ting, og ikke snakke på andres vegne?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA i uke 17. Jeg fødte et lite menneske, en liten, perfekt kropp, og du sier jeg ikke har mistet barnet mitt? Hallo?

Er du en av de som mener at jeg "bare" hadde en abort?

*sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke min mening å støte noen altså... tenkte meg ikke om før jeg laget nicket, ser bare på barn som små søte engler:) er vel kanskje fordi jeg selv alltid har blitt kalt engelen til mamma og pappa..

 

men har byttet nick så håper alle er fornøyde=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når testen viser positivt så tenker iallefall ikke jeg at jøss.. en celleklump jo! Jeg tenker: Åh herregud.. babyen min. For den celleklumpen skulle blitt mitt barn. Den lille klumpen utvikler seg til å bli et foster.. med hjerte som slår.. bein og armer som vokser.. hjernen utvikles.. Selv om den lille er liten så betyr ikke det at det ikke er et liv. For det er det, et liv, mitt barn, min lille engel som ikke fikk lov å vokse seg sterk eller møte mamman, pappan og søsteren sin.

Jeg har ofte tenkt, og det høres sikkert sykt ut, at jeg gjerne skulle hatt en grav å besøke. Men mine småspirer var for små til å kunne begraves.

 

Jeg har holdt mitt døde foster i handa og grått og hylt fordi det ikke fikk leve. Jeg har rast mot verden og følt meg ensom i min sorg.

 

MEN, når jeg leser om de som mister halvveis i svangerskapet forstår jeg jo at de har hatt en verre opplevelse enn meg. Men det betyr ikke at vi som har mistet tidlig i svangerskapet ikke betrakter spirene våre som engler.. Jeg har valgt å kalle dem englespirer..

 

Du som var negativ til et nick her.. Tenk deg litt om hva du skriver.. Det er faktisk vondt for noen å lese..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg vibeke!!

 

Jeg ble sjokkert over å lese innlegget til anonym(forresten utrolig feigt å fremstå som anonym) Vitner om stor uvitenhet om det å miste også...

 

Min lille englegutt døde i MA i uke 22-24 og det endte i dødfødsel i uke 24. Legene kalte det likegodt krybbedød som MA da de ikke fant noe galt på babyen, men likevel var det jo MA siden babyen døde, men ikke kom ut før fødsel ble satt i gang. Skal altså min lille gutt kunne kalles englegutt fordi han var over 22 uker, men en på 20 eller 21 eller 8 for den saks skyld bare være en abort? Du skrev jo til og med at en SA eller MA ikke kunne kalles et englebarn! For oss som mister er det å miste et barn fryktelig uansett barnets alder. Jeg kunne ønske jeg kunne sett han ved termin for å se han helt "ferdig" og de som mister i uke 8 vil nok synes jeg var heldig som fikk se en liten, men ferdig utgave. Det blir bare galt å si at det ene er verre enn det andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene. Alt blir feil her inne!!

Om noen hadde kommentert nicket mitt hadde jeg hvertfall beholdt det!

Om de som har mistet "etter uke 22" blir fra seg pga en som har valg nick som englebarnimagen så burde de jammen meg gå litt lengre i terapi!!

Selvfølgelig er ikke det helt det samme og miste i MA eller SA, men vi går gjennom en sorg vi og. Ikke kom og påstå no annet.

Men behold nicket ditt du! Det er jo et vidunder og en engel inni magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan velge begravelse til barnet sitt, uansett hvor mange uker man var på vei... Det er ingen nedre grense.

 

Jeg har mistet et par ganger i SA uke 12 og uke 7. Og jeg har hatt en dødfødsel. Og det kan ALDRI sammenlignes. Spontanabortene er bagateller i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for deg som har opplevd begge sikkert. Men skal love deg jeg syns det var ille og miste i uke 9. Det er jo det eneste jeg har opplevd. Og for oss som bare har opplevd det er ikke det en bagatell...

Men jeg syns nå ikke folk skal blande seg i nicket for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk enig med deg småtrolla!

 

Egentlig angrer jeg litt på at jeg svarte på denne tråden, for dette er er fryktelig sårt tema. Og vanskelig å snakke om, tror tråden gikk utover sine bredder. Alle opplever ting forskjellig.

 

Mitt forslag er å legge tråden bort. Og la alle få ha de nickene de vil... Noen forbinder englebarn med barn som er mistet og andre har helt andre forhold til ordet englebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig!

Jeg skal holde meg unna.

Vi har alle et eget forhold til det meste. Og for meg så er englebarn mine små... Men for deg desverre så er det no helt annet. Jeg er så lei meg for deg, kan ikke forestille hvordan du har det. Ønsker deg lykke til aimee og lykkelille!! Og håper det går din vei heretter!!!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...