Gå til innhold

Hva synes dere om at barnet har på seg et bånd rundt armen

Anbefalte innlegg

knyttet til mora feks.sånn at barnet ikke skal bli borte i store folkemengder?

Husker jeg så det en gang for leeenge siden, å tenkte herregud liksom, men nå merker jeg det positive med å kunne ha det! Har en gutt på 2,5 år som elsker å plutselig løpe bort fra meg, jeg har en til på 4 måneder som jeg da som oftest triller i vogn, og det er ikke så lett å bare slippe vogna å løpe etter eldstemann!

Jeg har også helt panikk for at eldstemann skal bli borte fra meg.

Har lyst å skaffe sånn bånd, men lurer på om mange synes det ser færlt ut?

Er jo virkelig kjekt da!

Fortsetter under...

Jeg har et sånt og har hatt masse glede av det. Mini stakk av rett som det var, da hun var mindre, særlig på kjøpesentra. En gang testet jeg hvor langt hun gikk, før hun snudde seg for å se hvor vi var. Etter 150 meter, snudde hun seg, men bare fordi hun så noe bevege seg i øyekroken. Da kjøpte jeg en slags sele med bånd på ryggen. Fikk mange rare blikk, ja! Og mange mammaer som spurte "hvor fikk du tak i selen, jeg trenger en sånn!". :-)

Ja, min sikker så langt han kan, ser seg ikke tilbake. Synes bare dte er kjempe gøy å løpe bort fra meg! Så det er jo umulig når jeg er alene med begge to.

Snakker han med noen så følger han garantert etter de når de begynner å gå, så jeg er jo så ekstremt overnervøs for at han skal bli borte fra meg, så jeg tør jo nesten ikke gå ut med begge samtidig!

Vi har slike bånd som forteller våre navn + telefonnummer. Vi har også laget egne som vi har med til Syden med nummer ut av landet og inn i Norge, det må man nemlig ringe selv om det er fra en norsk telefon til en annen,

HELDIGVIS har vi aldri hatt bruk for dem

Annonse

Har ikke 2 barn men jeg synes det er litt rart med de båndene. Gutten min er nødt til å holde meg i hånden da vi går på kjøpesenteret og det er masse folk, men det er helt sikkert ikke så enkelt med 2. Hva om søskenbrett eller tvillingvogn? Er kanskje dyrere med mer akseptert.

Synes det er fint med bånd og seler og all ære til foreldre som lar barna sine bruke kroppen enn å sitte i vogn. Ikke bry deg om hva andre mener. Jeg bruker noen ganger seler eller bånd når vi er ute og går og det fungerer fint. Hva andre mener gir jeg blaffen i.

Eg kjøpte eit sånt band for 4 år sidan, då vi reiste til syden med 2 åringen vår. Men eg fekk ikkje brukt det, sidan ho var så flink til å holde i vogna når ho ikkje satt oppi den.

Eg hadde syntest det var heilt greit om eg såg andre som brukte sånt, for eg veit jo kor viltre dei kan vere i ein viss alder ;)

No har eg også kjøpt sånne info-band som eg har skreve tlf. nr vårt på- dei to eldste (på 6 og 3) hadde på seg desse når vi var i Oslo og Tusenfryd i sommer.

Det var eit sånt band som redda meg den gongen eg gjekk meg vill i syden (vi var på eit kjøpesenter, og eg gjekk heilt ut på gata). Eg var 6-7 år og kom vekk fra familien min, og eit par damer las på bandet kor vi budde og fulgte meg dit. Der fann familien min meg litt seinare. Tør ikkje tenke på kva som kunne skjedd om eg ikkje hadde hatt det bandet på.

Dette synes jeg er ganske så lurt. Vi var på Hunderfossen i somnmer, og der vi satt og spiste kom ei gråtende jente på åtte gående, hun hadde mistet sin familie av syne. På armen hadde hun bånd med navn og nummer på. Vi ringte på mobilen og et par min. etterpå kom hennes pappa og hentet en meget glad og lettet frøken... , ) Så det har sin hensikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...