Gå til innhold

Ble bedt på middag i morgen kveld da vet jeg det blir spm.... tips?

Heli 79-har jente+ gutt

Anbefalte innlegg

vi fortalte mine foreldre det i dag. som ble kjempeglade. har ikke fortalt mine svigerforeldre men skal jo selvfølgelig gjøre det straks. problemet er at jeg akkurat fikk en melding fra svigermor om å komme på bursdagsmiddag i morgen kveld. da vet jeg de kommer til å spørre hvorfor jeg ikke drikker. og at de har fikset skyss hjem osv. De vet jo at jeg er glad i et glass vin eller øl.normalt har jeg villet fortalt dem det der og da, men det kommer til å bli en del annet folk der også som jeg ikke vil skal vite det enda. mine foreldre kommer til å være der og de vet det jo så det hele kommer til å bli litt ekkelt kanskje. noen råd om hva jeg skal bruke til unnskylding for å ikke drikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan du ikke gå på pencillin eller tatt noen smertestillende da?

er vel en del tabletter som ikke skal blandes med alkohol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda har tenkt på det,, men har jo snakket med de fleste av de som kommer de siste dagene og har jo vært kjempefrisk... he he kommer litt plutselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du si du har urinveisinfeksjon og tar pencilin for det. Det er det uansett ingen synlige tegn på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har nettopp for noen minutter siden oppdaget at jeg er på vei med nr. 2. Sist gang jeg var gravid ønsket jeg ikke å fortelle noen det sånn med en gang, og jeg er også glad i vin, så jeg kjøpte alkoholfri vin og latet som ingenting. Kan du ikke aliere deg med mamma'n din og helle vin til deg på kjøkkenet eller noe sånt. Ta glasset ditt fra bordet og fyll det i det skulte - det er ok å leke litt med svigers så tidlig, synes jeg, og så kan du jo se hvor mange som "skjønte det" i ettertid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke bare fortelle det da? du har jo sagt det til dine foreldre... Hva med å ringe i kveld, eller i morgen før bursdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si du er litt sliten eller vondt i hodet, og at du skal tidlig opp for å møte en venninne på shopping eller fjelltur etc neste dag, så du står over vinen. Eller så hadde du deg litt for mye vin i kveld, og orker ikke mer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på dette. Jeg er selv bare et par dager over, men regner med at det har slått til så jeg har tenkt litt på hvordan ellers så vintørste meg skal klare å lure omgivelsene en liten stund. Nå har jeg inngått en slankeavtale med søster som skal pågå i en måned. (hvem klarer gå mest ned på denne tiden..) Dermed kan jeg bruke det som unnskyldning for ikke å drikke. Ellers er jo ideen om akoholfri vin god, den har jeg faktisk tenkt på selv og tror jammen jeg skal anskaffe en flaske å ha på lur. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan og takk for gode råd. Som sagt tidligere så har jeg villet sagt det til svigers, men ikke når det er så mange andre der av slekt og venner. det er litt tidlig. så jeg får se hvilken unnskyldning jeg bruker he he. skal i hvertfall kose meg med middagen for matlysten er det ikke noe å si på. hi hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...