Gå til innhold

Noen med GODE erfaringer med Sleepsense-metoden??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klarte ikke lykkes fordi jeg var for svak til å følge alle reglene... Var ikke heeelt enig med dama på alle områder heller, så jeg plukket ut det som passet for oss og resten gjorde jeg og sambo på vår egen måte.

Det går ikke strålende. Men det går sakte fremover. Og jeg synes det er bedre enn at det går fort og er vondt for oss. Vi lar han ikke gråte seg i søvn, men vi går ofte inn og trøster til han roer seg (uten å løfte opp, med mindre han hyler da stakkar), og da sovner han mye fortere på egen hånd. Klarer ikke sitte og høre på, synes det er alt for vondt. Han er jo så liten stakkars... (kommer jeg sikkert alltid til å si hehe...)

Ja, faktisk! Foreldre som er livredd for gråt, tror jeg forstyrrer barnets innsovning. Jeg har brukt "min egen" form av Sleepsense. Legger barnet våken i senga, følger hele tiden med på barnet fra avstand. Ser jeg hun jobber med å finne roen( kaster hodet fra side til side, gnir seg på ørene osv, lar jeg henne være i fred. Løper man til med kos, løfting etc tror jeg dette irriterer( tenk dere selv...)

Tar gråten seg derimot opp, løfter jeg barnet rolig opp, roer og legger tilbake i senga.

Gode leggerutiner er et must for både foreldre og barn, og ja, da tror jeg man må regne med litt gråt. Det er jo ikke snakk om å forlate et gråtende barn, men hjelpe det å finne søvnen uten ytre stimuli. Jeg vil ikke ha et barn man må bære i søvn frem til det er 1 år. Foreldrene blir totalt utslitt og barnet må jo tro at å legge seg er skummelt, og noen hun/ han ikke mestrer på egenhånd.

Hører så mange si her inne at "mitt barn skal ikke måtte gråte seg i søvn". Nei, enig i at et lite barn ikke bør ligge å skrike seg blå. Men det er jo ikke det det er snakk om da.

Ha en super kveld, med eller uten gråtenden barn( eller foreldre:D)

Mine leggerutiner fungere veldig bra, og jeg er fornøyd og snupp er fornøyd!

Jeg legger henne i åtte tiden, og legger meg ved siden av henne. Hun sovner vanligvis innen et kvarter. Trygt og godt!

Ikke snakk om å bære i søvn, men at babyen hele tiden skal føle seg trygg! Hvis hun våkner, "roper hun" uten at det er mye gråt, og jeg kommer og setter meg ved henne noen minutter, til hun sovner.

Det jeg derimot er streng på, er at vi ikke tar henne til stua, når vi først har lagt henne. Da er eneste inn på badet om det er nødvendig med ny bleie.

Ingen utrygg skrikende baby ;)

Annonse

Bare lurer, og ikke for å være frekk, Alvefrøken:) Hva hvis du skal bort en kveld? Eller hvis du har flere barn som skal legges samtidig?

Og hvordan vet du at hun er utrygg når hun gråter og ikke bare trøtt?

Har prøvd å legge meg med mine, men da sovner de ikke. Vil bare "prate", eller bruke meg som smukk:D

Nå er babyen min bare fem måneder, så jeg ser ingen grunn til å dra bort eller la hun sovne alene, når det er så problemfritt som det er.

Når hun blir større og evt får søsken, blir det letter å forklare at mamma blir en liten stund på rommet og så går ut, men kommer tilbake.

Jeg la mine småsøsken på samme vis, og det gikk bra og gå ut etter en stund når det ble større

skjønte fort at denne metoden ikke er for min lille gutt. å ta ham opp, trøste ham for så legge ham ned i sengen sin igjen. det er virkelig å "tirre" han. skriker bare enda mer hysterisk etter kosen. har funnet at samme metode som over funker. legger meg ved siden av han, synger litt og stryker kinnet. da går det ikke lenge før lillegutt gnikker seg i øynene og sovner søtt..

Alle må selvfølgelig finne en metode som fungerer for den enkelte. Og det er jo ikke nødvendigvis snakk om å dra bort, men å kunne takke ja til en tur på kino feks.

Når jeg fikk nr 2, ordnet det seg selv. Hvis pappaen er borte og jeg må legge begge, må nødvendigvis en av dem vente. Som regel sovner den minste, mens jeg steller den eldste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...