Gå til innhold

Juni: 6 uker... :o)


Petronella♡mor til to

Anbefalte innlegg

Hei og hå, en etter en vil jo disse små gullungene våre bli 6 uker nå, hadde vært morsomt å følge med litt på utviklingen til alle, tenkte derfor jeg skulle starte et lite innlegg...

 

Aleksander veide 3220g da han ble født, nå 6 uker senere veier han 5410g, det er 400g i uka det - så du kan trygt si han forsyner seg av matfatet :o) At han vet hva pupp er kan man si med sikkerhet for når han er med meg på badet etter en dusj stirrer han puppene nesten i senk helt fasinert, mens jeg tørker meg - utrolig festlig å se på.

Han er en glad gutt, som smiler og flirer masse når han ikke sover eller trykker til den store gullmedalje for å få ut prompene sine. Det er ingen enkel sak skjønner dere.

Vi koser oss masse om dagen, selv om det er litt vel varmt. Skal jo ikke klage på sommeren, men det skal nok bli godt for alle og enhver her i huset når gradene etterhvert går litt nedover.

 

Håper dere andre kaster dere på innlegget, så vi kan følge litt med på hverandre framover!!

 

:o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! koselig at du har startet en slik tråd! =)

 

Joakim veide 3280 da han ble født og d ahan var 6 uker gammel veide han ca 4500 g (vi har ikke vært på 6 ukers kontroll enda pga. feles ferien.. og da stopper jo norge opp=))

 

Vi sliter veldig i denne varmen da.. Uff er bare inne for det er kjøligere der!! Joakim får ikke sovet noe særlig på dagen og blir tilslutt veeeeeldig overtrøtt og sur på kvelden ved legge tid! Men han tar igjen på morgningene!! FOR en sol stråle!! Han er så herlig!!

 

Han blir gal av meg noen ganger for jeg eeeeelsker å susse han!! Han er så goooooooooooooood!! Morgen stund har gull i munnen! tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei!

 

Theodor veide 4040 gr år han ble født og var 53 cm. Nå har vi vært på 6-ukerskontroll og da veide han 5,2 kg og var blitt 59 cm lang! Helt topp i følge HS, og han har fulgt kurven sin perfekt! Deilig følelse.

 

Vi koser oss også masse om dagen, og Theo har begynt å kommunisere ganske mye med oss. Hver dag - flere ganger om dagen - har vi små "samtaler" med morsomme lyder og mange smil og litt latter! Utrolig moro!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias Leander veide 3215 gram var 48 cm og 34 cm i hodeomkrets.

 

Var på 6 ukerskontrollen i dag og da veide han 4880 og var 38,5 i hodeomkrets. Så gutten vokser godt :) De målte han ikke da, litt skuffende, men men.

 

Store deler av kontrollen var igrunn skuffende da helsesøstra var potte sur! Første hun spø meg om er hvordan det går så sier jeg at det går kjempebra botsett fra at lillegutt sliter veldig med varmen, da fikk jeg til svar "Ja, vi er jo ikke her forå snakke om været da" og tja, det satte meg såpass ut at jeg bare gledet meg til å komme ut derfra.

 

Men, Mathias har det ihvertfall bra, det er jo det viktigste!

Han smiler masse og vi ligger å "snakker sammen" flere ganger hver dag :) Masse koselyder som kommer nå :) Morsomt å se hvordan han utvikler seg fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig teit kommentar! Hun hadde sikkert en dårlig dag.. Fy søren så unødvendig...

 

Theo sliter også litt i varmen (vi bor i Bærum) - vi bruker nesten ikke klær, og han får pupp hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elvira veide 2850 gram da hun ble født 10 dager før termin.

6 ukers kontrollen ble gjort da hun var 7 uker. Da veide hun 4750 gram og har derfor gått opp ganske så mye.

 

33cm rundt hodet da hun ble født, og nå 38 cm !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Her går det kjempefint for tiden,Leah Therese sover og spiser og smiler:-)

Hun var 4232g og var 52 cm da hun ble født 16 juni,og på 6 ukers kontrollen 1 august var hun 5900 g og 58 cm :-)

Hadde litt luftplager ei stund,men det har gått over.

Nå har hu begynt å sove hele natten igjennom,til mammas store glede:-)Sover fra ca 00.00 til ca 6-7.

Må stikke,snuppa kaller:-)

Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Elvira var 3844 og 48 cm når hun ble født.

Idag var vi på 6-ukers kontroll. (Hun er 7 uker i morgen, da)

Da veide hun 5050gr og var 57,5 lang.

 

Ikke dårlig det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...