Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Noen som vet hvor jeg kan få tak i ammeinnlegg i bomull?
Silje_33 Skrevet 27. juli 2006 #2 Skrevet 27. juli 2006 Ammeinnlegg i bomull selges på en del babyutstyrsbutikker. Ville sjekket der og apoteket. Du kan også få bestilt på nett: http://mammaogmeg.no/product_info.php?products_id=33
marguritten Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 eller du kan gå på apoteket ditt. hvis de ikke har det,så kan de sikkert bestille det.
Brava Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 jeg lurer også på dette, har vært på flere apotek, men de har bare i ull.. Samme med noen utstyrsbutikker jeg var i dag. Hadde tenkt å kjøpe det i byen idag, men får bestille det på interenett dersom ikke noen har sett det i en butikk...
* Zoë * Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Hvorfor vil dere ha ammeinnlegg i bomull? *littdum* Jeg trodde ikke at det var så bra, jeg. Opplys meg, dere kloke damer!
Brava Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 jeg klør sånn av ull,reagerer på dette, det er derfor jeg ser etter bomull! Også blir det vel varmt med ull også?
RagaMuffinBaby Skrevet 27. juli 2006 #7 Skrevet 27. juli 2006 leste i en amme-brosjyre at ull gir mere risiko for sopp og såre brystknopper også.. også har jeg lest omvendt andre steder. vi får vel bare prøve oss frem, tenker jeg
Lilje74 Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 Poenget med at det er varmt er at man må passe på at melkekjertlene ikke stivner... el. noe slikt... da kan det bli betennelse... Jordmor anbefalte lange ull-innlegg til hverdags som går helt rundt brystet og får med seg kjertlene også oppover mot under armene. Jeg har kjøpt papirinnlegg i tillegg for å ha inni et par av ullinnleggene mine som har lommer til dette for å slippe så mye vasking. Jormor sa også at det var viktig at ammeinnleggene kan vaskes på høy nok temperatur til at bakterier drepes. Har derfor kjøpt to sett hos ull-rik siden deres innlegg kan vaskes på 60 grader: www.ull-rik.no Sikkert flere som kan det også, men det var disse jeg fant..
* Zoë * Skrevet 27. juli 2006 #9 Skrevet 27. juli 2006 Takk for svar! Neida, blir ikke så varmt med ull. Bare behagelig. Om man reagerer på ull, er det selvsagt ikke så gunstig. Nok med den lille som skal ammes, om man ikke skal klø seg fordervet i tillegg. Jeg tenkte bare at det må bli litt ubehagelig med bomull, siden det holder på fuktigheten. Det må bli litt vått, liksom..? Viktig at ullinnleggene kan vaskes på 60 grader. Både ull-rik og spar kjøp sine kan det. Sparkjøp er billigst.
Brava Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 ja, det med at bomull holder på fuktigheten høres jo ikke særlig gunstig ut. Finnes det noe annet alternativ til ull en bomull da?
Dunna 71 Skrevet 27. juli 2006 #11 Skrevet 27. juli 2006 Har hørt at det finnes engangs ammeinnlegg på kivi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå