Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva godtar dere andre av utegåing? 1-2-3 ganger i uka? og da mener jeg ikke et par pils, men dritafull, kjenner jeg koker over av raseri og skuffelse her, for d virker som om min setter en fylle foran alt annet, og nå har jeg fått nok, men vil høre hvor ofte dere syns er greit å gå på fylla. Jeg er gravid i 19 uke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5740359-utelivet-til-pappaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

MÅTTE bare svare på dette... det er så totalt uakseptabelt!! Om det bare hadde vært et par øl oxo! Nå mener jeg ikke at pappa skal være avholden, men det er jo ikke meningen at typen skal fly på byen selv om man er gravid!!! Hadde aldri godtatt det-never-ever!! Samboren min har ikke vært på byen en eneste gang,(er 17+2) men vi har vært på fest (jeg har kjørt)og vi har vært på ferie der han fikk ta seg øl om kveldene! Men å drive å fly på byen? Nei...er det noe spes som skjer, så er det klart de må få "skeie"ut,...men ikke flere gang i uken...ikke hver helg heller etter min mening! Tenk å la deg sitte så mye alene hjemme! Nei-her må du nok sette ned foten!

Jeg synes det høres altfor mye ut! Han burde tenke mer på å ta med deg på noe du synes er gøy, begrenset hvor festlig det er for deg å være sammen med fulle folk til langt på natt (hvis du får tilbud om å bli med), og det kan bli veldig ensomt å sitte alene med magen på lørdagskvelder.

Mannen min er ute kanskje en gang i måneden, men det virker ikke som om han ønsker å feste oftere. Vi går heller ut og spiser med venner eller liknende på lørdager.

Hadde ikke akseptert at det forekom flere ganger i uken!!

Dette var jo grusomt.Forstår godt at du er både skuffet å rasende.Jeg har sagt til min samboer at det er greit en gang i blant,det trenger han jo også men ikke hver helg.Å jeg har sagt at hvis han absolutt må drikke med kompisene å bli drita full kan han glemme å komme til sykehuset hvis noe skjer.Da vil jeg ikke ha han der.Du må snakke med han å få han til å forstå deg.Han skal jo bli pappa.

Annonse

Samboeren min får gå ut når han ønsker det. Men det er HELDIGVIS ikke så ofte. Han er rolig og snill, går ut max 2-3 ganger i mnd. Ofte ikke det en gang. Han mener han ikke har det behovet etter jeg ble gravid. Vi var jo som oftes ute for å ha det gøy sammen da.

Min samboer går heldigvis ikke ut på byen men han tar seg ofte en tur ut å besøker kamerater,men det synes jeg er greit...de er mye ute å spiller fotball en time da å en time da men det er helt greit!!

Men hadde nok blitt utrolig skuffa hvis han hadde reise jobb å bare drakk når han var hjemme!!

kanskje han har fått det berømte "hjelp jeg skal bli pappa" anfallet??

ALDRI om jeg hadde akseptert det hverft.!!

jeg er i uke 28 nå og samboeren min har vært ute 1 gang bare i hele svangerskapet mitt, og det var på utdrikningslag forigge helg...jeg henta han i byen og han var ikke dritafull heldigvis:-)

ellrs har vi bare vært på et par hjemme "fester" begge 2 der jeg har kjørt.

hadde min samboer dratt ut hver helg så hadde det blitt bråk...tihi.....ikke rart han alltid sier "jeg må høre med sjefen" hvis en kompis ringer angående noe!

må ikke kødde med de gravide :-)

syns du skal prate "alvor" med typen din jeg!

Var nødt til å svare på dette jeg også. Mannen min er også sjømann, og er ute 4 uker om gangen og så hjemme 4 uker. Han er på fest maks to ganger på de 4 ukene han er hjemme. Ingen av oss er de store festmenneskene, men det var nok litt mer festing før vi ble gravid siden begge to kunne gå da. =)

Så det du forteller ville vert totalt uakseptabelt, de jeg kjenner som er ute flere ganger i uke er slike jeg sier er redd for å bli voksne og ta ansvar for eventuell kjæreste/familie.

Lykke til!!=)

Samboeren min er også gravid,selv om han ikke har barn i magen,så han gjør det samme som jeg kan gjøre.Skal ikke si at han ikke har tatt seg ei øl eller to,men ikke noe mer.Uteliv er ikke aktulet.Selfølgelig hadde det vært noe spesilet,så hadde han fått lov til å gå ut.

Samboeren min er vel på skikkelig fest en gang i uka eller sjeldnere, i tillegg til litt øl innimellom i forbindelse med grilling og sånt. Det syns jeg forsåvidt er greit, men noe mer enn det blir for mye. Siste måneden før termin syns jeg han burde holde seg unna alkohol da, for da kan jo ting skje. Vi har "mammataxi" - dvs at jeg er med ut på vorspill eller en liten tur på byen, også tar jeg taxi hjem på felleskortet når jeg er sliten - det syns vi er en god ordning :-)

Annonse

Nei det der er HELT uakseptabelt!!

Naa er jeg saa heldig aa ha en samboer som ikke liker seg paa byen! Han var ute en dag sammen med en arbeidkolega for et par pils, og da ringte jeg etter han i 11 tiden hvor han kom rett hjem! Ikke pokker om jeg vil sitte hjemme mens sambo er ute paa fyll!

Han burde heller ta med deg ut og spise middag eller finne paa noe, i stedet for aa kaste bort penga !

Det hadde ikke vert slik at jeg nekter gutten aa ha det litt g0y selv om vi venter barn, men at hadde blitt full er aa gaa for langt, og MAKS et par ganger i mnd hvor han faar litt tid for seg selv og kamerater!

Jeg hadde IKKE godtatt dritafull 1 gang i uka engang jeg, en og annen rotbløyte er helt greit, men da heller 1 gang i mnd enn en gang i uka.. Et par pils med gutta er jo en helt annen sak, og min får stort sett gjøre som han vil på den fronten, men han prioriterer helt annerledes, helt av seg selv. Nå har han aldri vært noe festløve heller, og om han plutselig skulle begynt med det etter jeg ble gravid ville jeg begynt lure iallefall...

Har han "alltid" vært sånn at han fester mye da?

Uaktuelt. Min kjære er glad i å ta seg en fest, men har vist stor forståelse for meg.... Hvis han skal på fest er det faktisk utrolig viktig for han å vite at jeg ikke sitter hjemme alene, da dropper han heller festen- å det er faktisk veldig godt for meg!

Gjest leelu23 m/ jente 25.11

Jeg heller likte ikke det helt i begynnelsen og ville heller at han skulle være hjemme med meg- for hver gang han ble full fikk jeg den der : Å du er ikke noe bedre selv om du hadde vært full osv. DA ble jeg forbanna.. Sitter der gravid og jævli hormonell!!!!

Syns 2-3 ganer i uka hørtes helt forferdelig mye ut.. hadde ikke godtatt det.

Nå har jeg sagt at samboer får dra ut når han selv vil.. Han jobber hele uka og på huset på kveldene.. Selvfølgelig skal han få ta seg en fest med kameratene.. det er viktig det også- men han er veldig snill og søt og spør alltid meg om det er greit først :) Hadde han spurt hver helg hadde jeg nok satt foten ned ja..

hei til deg!

sommeren har vært helt ekstrem for oss...eller meg da med andre ord.

Sambo var full 6 ganger i løpet av 14 dg med ferie. jeg kokte av raseri og sa han kunne ryke og reise og flytte når vi kom hjem.

tror drikkingen kommer av at han er så fortvilet og redd for at nr 2 er på vei (ikke planlagt) og vi har 1 åring fra før som er ganske pøblete om dagen. Han prøvde vel å drikke panikken bort kanskje.

Jeg har sagt at nok er nok... dag er han "bare" hos naboen og tar noen øl...

han ville sjerpe seg og redde forholdet...

vi får se hvor lenge det varer...

faens mannfolk asså!

Fordi om ikke jeg føler for å gå ut, betyr det ikke at jeg vil at samboeren min skal sitte hjemme og trøkke med meg om han har lyst å gå ut. Det blir det bare dårlig stemning av. Heldigvis er han ikke på byn hver helg, og ansvarsfull nok til ikke å drikke seg kanon drita. Han er nesten mer bekymret for meg som er hjemme. noen ganger har jeg blitt med, og noen ganger har jeg "jaget" ham ut med kompiser når jeg ser han har lyst.

Jeg er bare 16 uker på vei, kan hende meningen min endrer seg etterhvert som magen vokser, men tviler på det. Vi må ha et liv begge to.

Synes dere er alt for strenge, jeg har fått frie tøyler under svangerskapet fra min samboer så langt. Hun var veldig kvalm i begynnelsen av svangerskapet, lå mye til sengs. Hun sa til meg at jeg ikke trengte sitte hjemme å kjede meg....Takk for det..

Men etter hun blei gravid, har jeg ikke hadd det store behovet for å drikke meg ful hver helg heller. Jeg får drikke øl, og ta meg en tur på byen når jeg vil. Hun ser ikke nå problem i det, så lenge jeg ikke kommer alt for drita hjem.

Pappa i Des

Jeg har ikke satt opp noen regler eller kjeftet når ting har gått litt over styr. Mener han selv får ta ansvar for sine egne handlinger og at han er for gammel til å kunne læres nye triks av meg. Han må erfare skal han lære nye ting liksom:o), sånn er jeg selv også. På denne måten har vi alltid hatt det. Dermed ringer jeg bare en taxi om fødselen skulle starte og han har drikki. Selve fødselen skal jeg også klare alene dersom han er full.... Hva som skjer når jeg kommer hjem, får bli en annen historie. Men med den holdningen OG det faktum at jeg selvfølgelig ikke får barn med en "hvem som helst", har jeg en kommende pappa her i huset som tar fullt ansvar og har festet med måte gjennom hele svangerskapet! :o) Heller ikke jeg ville bli bundet til en stol og drevet med "kjerring ting" i hele 9 mnd dersom rollene var motsatt. Men til dere som sliter, jeg føler med dere! Ikke moro med slike menn, men dere vet jo selv hvordan dere skal bli kvitt dem dersom dette er et seriøst problem! Tenk på barna deres. De har ikke fortjent å vokse opp med en far som sliter med alkoholproblemer i større eller mindre grad (for det er vel slik dere ser det? Alkoholproblemer?)

Hm.. nå synes jeg mange var veldig veldig strenge her...

1-2-3 ganger i uka er mye.. men om man tar seg en tur på byen 2 ganger i mnd ca spesielt i sommer mnd så synes jeg gutta må¨få lov til det.. og jeg har iallefall alltid tilbudet om å være med.. ( vi er ganske mange gravide jenter i gjengen å da... ) Og om samboeren min vil ta seg en øl eller to og litt cognac i helga eller en ukedag når han har ferie.. så sier jeg bare kos deg! =) Men jeg gidder ikke å være med på skikkelig FYLLE fester.. men han kan gjerne være med på det å innimellom.. da er jeg bare sammen med jentene en kveld isteden! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...