Gå til innhold

Hvordan begynner man med grøt? (samme som skravle) ønsker mange svar!

Anbefalte innlegg

Hehe...rart spørsmål kanskje..

Hvilken grøttype?

Hvilke blandeforhold (har hørt tynn i starten..?) ?

Blandes med vann eller mme? (har ikke mm, gir bare mme, skal mme være vanlig blandet om man blander den i grøten?) ...skal sies at jeg ikke har kjøpt eller sett på en eneste grøtpakke, derfor disse "dumme" sprørsmålene.

Hvor mye prøver man å gi i starten?

Hvor ofte?

Hvor lenge holder man seg på startnivå før man går opp både i grøt-tykkelse og porsjonsstr?

Blir kjempeglad hvis noen kan svare.

(lillemor er snart 5 mnd, så tenkte å begynne så smått med litt grøtsmaking snart.)

Fortsetter under...

starte med ris eller maisgrøt. blander så den er ganske tynn. det står på pakken om det skal blandes med vann eller melk. er det med mme,blandes den ut som vanlig før grøten lages.

kan prøve med noen skjeer grøt i starten og øke når ungen vil ha mer.

gi en gang i døgnet og start på dagtid i tilfelle magevondt.

vi brukte 3-4 uker på å komme opp i full porsjon og tok ikke mange dagene før vi laget grøten litt tykkere.

og grøten smaker bedre med fruktpure i

Jeg startet med maisgrøt til snuppa, den skal blandes med mm eller mme. Hadde den tynn til å begynne med men snuppa ville ikke ha så jeg prøvde tykkere og da gikk det greit, der må du bare prøve deg fram. Ga bare noen få t-skjeer de første måltidene jeg, så økte jeg gradvis når jeg så at hun syntes det var godt. Jeg ga grøt til formidag først for å se om fikk reaksjon for å slippe våkennatt, så gikk jeg over til kveld. hadde kun det måltide en stund før jeg ga middag.

ingen spm. er for dumme, spør ivei, det gjør jeg også. ;)

ikke for å kritisere, får ikke med tonefall på sånne innlegg :)

vi brukte fruktpure først men snuppa gulpa mer av det, så vær litt obs bare. ikke alle som reagerer på det, men ville bare si det :)

lykke til med grøtspising :)

Okei, tusen takk for svar!

Er det for sent å prøve grøt nå i dag? Skjønner det med magevondten og sånt, at det kan være lurt å ikke ta det på kvelden i begynnelsen. Men er jo ikke kvelden enda? Kan jeg prøve tror dere?

Annonse

Sniker rundt og svarer litt over alt jeg:)

Kan hende det er lurest å vente til i morra og gi grøten som lunsj. Det tar litt tid før magevondtet kommer, og enda mer tid før det gir seg.

Når det er sagt, er ikke sikkert hun får vondt i det hele tatt! Så om du gir en bitteliten smaksprøve nå gjør antakelig ingen skade:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...