Gå til innhold

hard i magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er sinnsykt hard i magen......er plagsomt..... i uke 35+4.... noen som vet hva man kan ta for det nå så sent i svangerskapet?? og som ikke er farlig liksom??

fler som er plaget m dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har det funka veldig bra med et par fiberrik og et glass biola pr dag. Og selvsagt masse vann.

Skrevet

masse frukt og grønt, grovbrød og yougurt ;)

Melon (prøv noen skiver med feks honningmelon) er spesielt lakserende ..!

Skrevet

svisker, linfrø, vann, kiwi og noen spiseskjeer lactulose (olje) du kjøper reseptfritt på apotek. det smører tarmene og gjør passasjen lettere.

Skrevet

Tre spiseskjeer kruskakli i en youghurt... Pass deg for hemoroider ved for hard mage!

Skrevet

Hei,

på apoteket selges en spesialsirup som har lett avførende effekt og som er laget for daglig bruk. Den er ikke vanedannende og ødelegger ikke tarmslimhinnen. Selges under handelsnavn som Lactulose, Betulac, Duphalac etc. Start med en spiseskje eller to om dagen, gjerne morgen og kveld. Etter et par dager vil du merke god effekt uten at du får "klystereffekten" (ukontrollerbar diaré) :)

Skrevet

jepp, var det jeg mente da jeg skrev olje i mitt innlegg! noen som må gå over anbefalt dose på 20 ml og opp i 30 et par ganger til dagen til det løsner, og det er heller ikke noe farlig. er den veldig høye sukkerhalten i oljen som gjør at den har den virkningen den har.

Skrevet

Har vært plaget med det samme. Men tar biola sviskeyoghurt hver morgen, og vips- problemet løst! Anbefales. Lykke til!

Skrevet

Samme er jeg plaget med! Jeg begynte faktisk å GRÅTE når jeg satt på do i går, det var SKIKKELIG vondt liksom! Herregud, tenk deg fødselen da..?! Uææh.. =/

Skrevet

anbefaler sterkt Duphalac eller Lactulose - kjøpes på apoteket resteptfritt. jeg har brukt det gjennom nesten hele svangerskapet, og det funker kjempebra. er ikke farlig for hverken deg eller barnet, har fått det anbefalt både av legen og jordmor.

Skrevet

Hei!

For meg har det fungert supert med masse frukt og vann. Slet tidligere med hard mage, men er nå kjempeglad for at jeg er gravid midt i den beste fruktsesongen!! Har spist mye jordbær, plummer, nektariner, fersken, melon, banan, moreller og pærer daglig. Da har magen holdt seg fin og normal :D

Skrevet

Bak grovbrød med linfrø og maltekstrakt. Rikelig med drikke. Fiber og frukt gjør bra.

Kan også kjøpe lactulose, 1/3vann og 2/3 sukker. Ingenting av dette tas opp i kroppen, det bare smører tarmen, slik at avføringen kommer lettere ut. Kan også på noen være med på å gi litt løsere avføring.

Årsaken til hard mage er at tarmens bevegelser for å få ut avføringen går tregere, og dermed tas det opp mer væske av den enn vanlig.

Magen blir ikke avhengig av lactulosen (også kalt duphalac), en tar 15-20ml 1-2ggr daglig alt etter behovet. Det er en flytende væske. Greit å ta sammen med mat, da den er veldig søt og seig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...