Gå til innhold

Sprutoppkast og veldig slapp baby...

beautiful

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer selvfølgelig an på hvor gammel babyen din er... Men er hun mellom 4-12 uker, kan det godt være for trang tolvfingertarm. Uansett årsak, bør du nå kontakte lege så fort som mulig. Feber er ikke alltid tegn på alvorlig sykdom hos barn, synes slapphet og red allmenntilstand er en bedre indikasjon. Lykke til!

Mvh

hjemmeværende lege

Jeg ville tatt kontakt med lege med en gang, slappe babyer er ikke bra.Dem skal våkne til alle stell og ikke sove hele dagen/natten. Pass på at bleia er våt hver 3-4 time. Hvis tolvfingertarmen er for trang må man lage et snitt i den. Det gjøres i narkose, men er fort gjort. Tror det er ganske sjelden på så små barn, men det hender sikkert.

Lykke til.

Annonse

Syns jeg har lest dette innlegger før jeg! Om ungen har kastet opp siden sist, er det virkelig på tide å gjøre noe!!!

Det virker ofte mye når unger gulper - man kan lukte på det som kommer ut om det er oppkast eller gulp- Oppkast lukter mer som oppkast og er mer klumpete....gulp er litt sur melk bare.

Men om ungen er slapp og bare sover OG IKKE LAR SEG VEKKE.... er hun slapp når hun suger også? Det er gjerne slike ting som avgjør, så da må dere til lege....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...