Gå til innhold

lot datteren min på 12 uker smake litt is..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

..........eh... valdres og dere andre som syns det er greit å gi is...

De er BABYER................. Er ikke som om de i morgen kommer til å oppdage sukker på egenhånd og derfor må dere gi det nå....

Dette er mer gøy for dere enn babyen som kanskje får problem med magen sin.....

Min lille skal ikke få smake på slikt før hun selv spør etter det. Og da bare lørdagen. Da snakker jeg om sukker og ikke frukt. Frukt er jo bra!

Det er totalt unødvendig å gi barna raffinert sukker i så tidlig alder. De vet jo ikke engang hva de går glipp av hvis de ikke har smakt det.. men nå som de har smakt det så vet de det jo. Ikke like lett å gi sunnere alternativ etterpå da! Vann skal være tørsteslukkende for små barn. Dette er helt klart bare moro for mamma'n, da babyen ikke har noe igjen for det..

Annonse

jeg skal ikke kommentere det med isen,. for det får dere nesten bestemme selv:), men er de ikke litt unge til å smake da? Valdres21 skrev jo f.eks en gang at du heller ville gi babyen din grøt før hun var tre mnd enn å slite med en baby som ikke ville spise annet enn pupp/flaske når hun var seks mnd? De er da vel ikke flinkere til å spise før de er tre mnd? noen trenger bare lengre tilvenning! Og de små tarmene trenger ikke annet enn melk/vann før de er fire mnd. stort sett. Har jo ingenting med å være hysterisk å gjøre. Skjønner jo de som kommer over den anbefalte mengden mme tidlig, men ikke vær så raskt ute med å anbefale det til andre, vi kan jo gjøre ubotelig skade på barna deres!

Ser HI fikk mange negative tilbakemeldinger på isen.. Et sunnere alternativ er f.eks vannmelon. Masse vann og ikke noe tilsatt sukker som babyen kan suge i seg :)

(Vet ikke om jeg selv hadde gitt det til mini når hu var 3 mnd, men jeg er jo overhysterisk på å følge anbefalinger da.. )

det er jo ikke akkurat som hun har fått en hel is da... jeg tok saftisen min å la den på leppene hennes... hun ble litt forvirret...men smattet vodrsomt på leppene etterpå...

vil tro at det er mye mer usunt å gi sukkervann f.eks????? da drikker man jo sukker liksom....

har forresten tatt litt vannmelon på leppene hennes også....men tror ikke det var noe særlig smak på den...

dere som er så hysterisk om at barna ikke skal få smake noe... jeg jobber i barnehage....og der er det tre søsken....de får aldri snop, kaker osv hjemme... de er helt hysterisk når det er noen barn som f.eks har bursdag..., de trykker kakene i munnen og roper mer mer...ene gutten ligger på gulvet etterpå å sleker opp sjokoladekakefyll som har falt på gulvet... hvis disse barna hadde fått smake litt snop innimellom så tror jeg ikke de hadde blitt så gal når så sånt.....me det er jo min mening...

Det synes jeg er altfor tidlig, og veldig unødvendig. Det er som før skrevet, mere gøy for mor enn for baby.

Det har vel ikke noe å være hysterisk og gjøre, at en velger å vente. Husk de små skal HELST bare ha morsmelk til de er seks måneder !! Selv om det bare er snakk om en liten smak, så tror jeg nok at det er best å vente

Herregud så mange hysteriske damer det er her inne!

Utrolig mange "besserwissere"!!

Blir helt i fistel fordi HI har latt jenta si SMAKE på noe søtt...

Hva med alt dette sukkervannet dere gir babyene med dårlig mage?

Nei, guri malla - la nå folk gjøre som de vil med sine egne unger. Dere MÅ ikke slenge kommentarer på alt! DJEEESUSSS!

Det er slett ikke alle som gir sukkervann til dårlig mage..og det er slett ikke bare sukkeret i isen som er uheldig for sånne små mager!! Det å tenke seg om, og følge anbafalinger fra helsesøster, er vel ikke å være hysterisk.

Når en skriver inn på slike forum, må en tåle at andre har andre synspunkter enn seg selv! Selvfølgelig lar vi andre gjøre som de vil med egne unger, men vi må få lov til å være uenig!!

Det er en forskjell å aldri la barna dine spise sukker og det å la en 4 mnd gammel baby smake på is... Jeg har da aldri tenkt å holde sukker tilbake for sønnen min, men jeg ser da heller ikke nødvendigheten med å la han smake på det i den alderen han er i nå uansett. Det hadde jo uansett bare vært en glede for meg og ikke babyen. Nå vet ikke babyen hva den går glipp av, men det gjør den selvfølgelig senere.. og da kan de spise slike ting.. i begrensende mengder selvfølgelig. Men nå trenger han kun mm og div andre matvarer. Ikke raffinert sukker.

Gjest SuperGunda

Djeeesuss da ;)) Hvorfor er "damene" hysteriske besserwissere? De følger jo bare anbefalinger vi finner hos helsesøster, i bøker og på nettet.

Dersom HI har brukt dette forumet en stund, burde hun forutsett svarene ;) Ellers synes jeg det er stor forskjell på EN is - og is på leppa, men det er nå vel bare min mening.

min lille gutt (6 og 1/2 måned) har fått ta seg en slikk av min/brorens eller farens is noen få ganger. men nå er det slutt. fikk to tenner forrige uke (de første) og jett om han visste å bruke dem på saftisen i dag. beit av et helt stykke. det var jo ikke meningen, da. bare å kjøle ned vonde gummer og smake. nå er det slutt. veslegutt drikker forøvrig fortsatt vann fra kopp i varmen. og liker det fortsatt, selv om han har smakt søtt..... *S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...