Gå til innhold

Mindre melk i forbindelse med mat

Anbefalte innlegg

Babyen (over 6 mnd) spiser to måltider med grøt nå og jeg merker klart at interessen for melk har gått ned (på dagtid vel å merke - fortsatt 2 ganger pr natt). Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre: det er 3 uker siden vi begynte med 2. grøtmåltidet og synes kanskje det er på tide med litt middag også (grønnsaker). Men da blir vel interessen enda mindre for melk og jeg lurer på om han får i seg nok?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5738346-mindre-melk-i-forbindelse-med-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent medisinsk sies det at babyer klarer seg helt uten morsmelk fra 6 mnd. De trenger det visst egentlig ikke lenger da. Da trenger de fast føde for å bli skikkelig mett. Ganske mange begynner å slutte med amming fra 6 mnd, hvor brutalt det enn høres ut for enkelte. Så han får sikkert i seg det han trenger så lenge han blir mett.

Jeg liker å tro at babyen vet best selv. Hvis han heller vil ha mat enn morsmelk, er det sikkert fordi han trenger det.

Men her tror jeg kanskje en av ammehjelperne kan svare deg mer utfyllende... Fjummsi eller Blomman?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...