Gå til innhold

Fryder meg over hver eneste lille søte kilo jeg:)

Anbefalte innlegg

Noen andre som meg? Det at vi legger på oss i svangerskapet betyr bare at vi er sunne og friske, og svangerskapet forløper som det skal. Vi skal heller bekymre oss hvis vi ikke legger på oss. Elsker å trø på vekta og se at jeg har lagt på meg. Og er glad for at jeg legger på meg mer dette svangerskapet enn i det forrige. Synes jeg ble litt for skral etter forrige ammeperiode. Jeg er en voksen kvinne som har blitt mor, jeg skal jo ha former! Desverre rant kiloene vekk i morsmelk.

Jeg har aldri før følt meg så kvinnelig som nå når jeg er gravid igjen i 24 uke! Jeg har fått flotte hofter og en større sprettrumpe. For ikke å snakke om puppene mine! Jeg er rett og slett superfin for tiden:)

Å legge på seg under graviditet er det mest naturligste i verden. Og vi er alle forskjellige, med ulik startvekt, ulik kroppsbygning og ulike gener. Jeg synes at det blir litt feil å sammenligne vektoppgang med andre. Og jeg synes ikke vi skal hekte oss opp i en "normal" vektopgang. Det er jo helt individuelt. Så lenge vi spiser normalt sunt og er i normal aktivitet slik at vi merker at kroppen har det greit, så går vi opp akkurat det vi skal.

Dere er pene uansett jenter om dere går opp 10 eller 40 kg;)

Ville bare lufte litt tanker angående dette. Håper jeg ikke tråkker på noen tær..

Hilsen Idretts utdannet og sykepleierstudent! Og mamma:)

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener.. MEN.. Når man vet med seg selv at man kanskje ikke har spist så sunt og kanskje har forsynt seg en eller fire gang for mye.. Da kommer den dårlige samvittigheten frem.. !! Men man bør ikke bli helt hysterisk når det gjelder vekt heller altså.. Jeg tenker stort sett veldig lite på at jeg legger på meg, og har heldigvis ikke vekt hjemme så jeg aner ikke hva jeg veier : )

Jeg er vanligvis veldig aktiv, men har vært plaget med at isjiasnerven kommer i klem hele svangerskapet.. og da merkes det ekstra godt altså ! : )

Jeg er overvektig, og helt ærlig så er jeg overlykkelig over at jeg hittil (ca uke 17) kun har gått opp en bitteliten kilo! Jeg har mer enn nok å ta av, og hvis jeg står på kun 1+ etter endt svangerskap så har likevel knøttet fått alt det trenger av næring så lenge jeg under graviditeten har spist sunt, variert og næringsrikt.

Men for all del - noen trenger å legge på seg de kiloene som kommer!!! Det er bare det at jeg har dem fra før jeg :) hihi...

Jeg er fullstendig enig at fokuset på vektoppgang er alt for stort. Det man BURDE fokusert på istedet er rett og slett kosthold og aktivitet!!! Vær restriktiv med sukker, spis sunt og godt: grovt brød, godt pålegg, kjøtt, fisk, grønsaker, frukt, fiber osv så gir vi knøttet (og oss selv) gode startmuligheter der inne bak muskler eller fett eller hva nå magene våre består av, hehe :)

Gode poeng fra begge to. Det er jo veldig fort gjort for oss kvinner (spesielt mødre) å få dårlig samvittighet hvis vi vet at vi ikke har spist så sunt som vi burde, og hvis vi har blitt litt mer sofagriser enn vanlig i løpet av svangerskapet. Ikke så greit å ha dilla på ostekake, eller ha bekkenløsning slik at kiloene kryper på litt fortere enn de ellers ville gjort. Men det er jo noen helt spesielle 9 mnd vi går igjennom, og det er kanskje ikke alltid så lett å få til alt det man "burde gjøre".

Ka-ping, jeg synes det er flott at du bare har gått opp en kilo hvis det er det du ønsker, og det er jo helt klart at babyen får akkurat det den trenger så lenge du spiser riktig og mosjonerer normalt. Hvis du etter endt svangerskap bare har gått opp en kilo fra startvekta,så har du i realiteten gått ned i vekt! Og når det er et resultat av en sunnere livsstil, og det var noe du ville, så er jo det kjempebra:)

Jeg er en av de som kanskje trenger noen ekstra kilo for at kroppen min skal være fornøyd, og samtidig som jeg spiser sundt og løper rundt etter ettåringen min hele dagen, så håper jeg nesten at jeg får dilla på ostekake og bacon i nærmeste fremtid, hehe. Nesten litt synd at denne lille frøkna i magen bare har lyst på grovbrød og poteter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...