Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg, sambo og jente på 17 måneder reiser til Alcudia om 8(!) dager!!! :)

Gleder oss helt utrolig!

Var der også for tre år siden ,og da mener jeg bestemt at det var Eden noe hotellet het (bodde på to - reiste uspes det ene bra, det andre dårlig) men hvor kan jeg se bilde av hotellet?

Iallfall har jeg laget en pakkeliste som jeg legger inn her, og jeg har fått et svar her inne selv fra en annen som viste mye om Alcudia, så jeg legger inn det også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5737607-mallorca-alcudia/#findComment-5746536
Del på andre sider

Vi var på Viva Tropic i mai. Syns hotellet var helt greit. Bassengområdet er veldig fint, men du må være tidlig ute for å få plass. Vi hadde med oss ei på 9. mnd så det blir jo litt annerledes, men vi syns stranden var best. Siden vi var der såpass tidlig så var det ikke kjempevarmt i vannet og havet var faktisk varmere enn bassenget. Sikkert mye varmere i august. Vi hadde nok valgt stranden uansett da det er letter å bevege seg med hensyn til vogn og en liten med mark i rompen.

Vi lot lille snupp sove i vognen på dagen og det gikk kjempefint. Vi lånte seng på hotellet som hun sov i om natten. Tror det kostet 25,- døgnet.

Jeg vet det finnes masse vannland og parker på Mallorca, men vi var ikke på noe av det. Lille snupp var så liten at hun ville ha lite utbytte av det og det var ganske dyrt. Det eneste vi var med på var sightseeing til grottene og det anbefaler jeg absolutt. Ikke spesiellt for barna, men for de voksne. Ikke mulig å ha med vogn så husk bæresele. Den er uansett veldig kjekk å ha på flyplassen

Har ikke brukt solfaktor klær. Vi brukte en tynn kjole og smurte med masse faktor 30. Hadde ikke noe problem med solen.

Hun fikk bøtte og spade å leke med, men det mest spennende var å spise sand og å bade. Vi kjøpte også en sånn oppblås greie som hun kunne sitte i. Det var gøy det!!! Nå er jo barnet ditt noe eldre så jeg vet ikke hva som passer.

Over halvparten av Alcudiastranden er helle lagt så jeg anbefaler dere å gå tur langs stranden. Masse fint å se på og en akkurat passe tur. Hvis du trenger å handle mat, bleier ol. så burde du ikke gå på Spar butikkene. Det er dyrt. Hvis du går til høyre ut av hotellet, så første til høyre igjen og et stykke bortover (200 meter) så finner du en butikk som heter Eroski. Mer lokal og billig butikk.

Husk badebleier hvis du bruker det for det er svindyrt det nede. Det er forresten ikke påbudt i bassengene der nede, men jeg syns det var greit å bruke allikevel. Kjiipt hvis uhellet skjer:-))

God tur!!

Valentin♥

Vogn

Helseteppe

sengklær

Teppe til stranda

Parasoll til vogn

Tape til vogna

solbriller

Solfaktorklær

Solhatt/caps

Sandaler

Bleier

Badebleier

Lille kanin

Solkrem

Shorts, kjoler, sommertopper,

Kamera,

Våtservietter

Myggnetting

Leker til flyet

Leverpostei

Smøreost

Babysitter

Lappesaker til vognhjul

Paracet

Stesolid

temp

Antibac våteservietter

Allergimed

Salve

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5737607-mallorca-alcudia/#findComment-5746542
Del på andre sider

Var på Alcudia (kjenner ikke det hotellet du nevner) i fjor og skal tilbake om 7 dager. Ta med deg bleier - det koster 5,-/stk i de butikkene vi var i. Ellers er det greit å vite at det er masse (og da mener jeg masse) sukker i nesten all barnemat der. Til og med grøten vi kjøpte på apoteket. Veldig populært hos barnet, såklart. Ikke like populært hos oss foreldre. Det ble noen masete dager før vi skjønte grunnen...

Ikke noe mygg så langt vi så. Er det aircondition på hotellet er det greit å ha med langermet pysjamas med bukser. Ellers blir det lett kaldt. Vi fikk ingen dyne i den leide sprinkelsenga så vi hadde med en egen.

God tur :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5737607-mallorca-alcudia/#findComment-5751186
Del på andre sider

Annonse

Var der i fjor, men på et annet Solia hotell (Ses Fotges). Utrolig fint i Alcudia. Ingen mygg hos oss iallefall.

Vi handlet også på Eroski Market, det er så mye billigere enn på disse turistshappene, 1/3 av prisen på mat iallefall og et utrolig bra utvalg av vin, brød etc.

Det er fint å gå langs strandpromonaden der, og jeg anbefaler vogn med skikkelige hjul. Det er mye opp og ned på fortauene, så paraplytrille er ikke noe særlig der.

PS! prøv Topo Gigio restaurant som ligger ved Ses Fotges (finner kart på solia.no). Fantastisk god mat og service, egen flott barnemeny, barna får tegesaker etc pluss at det er lekeplass der.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5737607-mallorca-alcudia/#findComment-5767390
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...