mamma->Martine Skrevet 27. juli 2006 #1 Skrevet 27. juli 2006 Jeg er 3 dager over tiden. lite fostervann så babayen må snart ut. med er ikke moden i d hele tatt. vet noen her hva di gjør da? skal på sykehuset i morgen igjen... lurer skikkelig
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. juli 2006 #3 Skrevet 27. juli 2006 Det finnes visst noen modnings piller som de stikker opp eller noe sprøyter som de setter... Har bare lest det raskt her inne tidligere, så jeg vet ikke helt.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 27. juli 2006 #4 Skrevet 27. juli 2006 har lest det samme om en modningspille!
mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 27. juli 2006 #5 Skrevet 27. juli 2006 Så vidt jeg vet så er det en gele de bruker som kaaan modne (tror det er noenlunde de samme virkestoffene som finnes i sperm) dersom det ikke virker etter etpar forsøk så setter de igang drypp. Det var vaffal det de gjorde på mg sist. Slik jeg har forstått det så er det ikke så veldig ofte at den geleen er så veldi efektiv, men de prøver vaffal med den først
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 jeg hadde det akkurat slik sist. 14 dager over termin ble jeg satt igang umoden pga lite fostervann. hvis man ikke er moden må det begynnes med gele eller piller i skjeden for å modne og starte åpningsprosessen. så tas vannet når det er mulig, og du får kanskje drypp for å få rier! lykke til:-)
mamma->Martine Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2006 skjønner, men jeg r 4 dager over tiden i morgen, og det er så lite vann at di må gjøre noe da(kanskje) detta modnings tinga kan da jo umulig funke så fort? skjønner dere hva jeg mener? hehe...surr altså.. visst babyen må ut ganske snart kan di vel ikke rekke å få d til å modnes først?
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 hvis det er så kritisk lite vann tar de ut babyen med ks. men hvis det er begynnende minkende nivå så prøves du å modnes. det går som oftest ganske fort, jeg fikk to tabletter som hver skulle virke 6 timer. etter ca 10 timer beg jeg få rier og da var det liksom igang. men noen ligger jo flere dager med disse modningspillene, det er forskjelllig. men som sagt, hvis fostervann nivået er VELDIG lavt kan du stole på at babyen din kommer ut kjapt!
mamma->Martine Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2006 åh! godt..endelig en som svarer...hehe jeg tenker og tenker så hele tiden.. da e var på sykehuset i går, lette ho etter fostervann..til slutt fant ho litt. jeg måtte komme t bake etter to dager(altså i morgen) var hos legen min på mandag da var d også lite. siden ho fant bare litt..tror du det blir ks da? egentlig så håper jeg d. nesten ingen bevegelser eller noe fortiden...ikke noe særlig..
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #10 Skrevet 27. juli 2006 hadde jeg vært deg hadde jeg ikke ventet til i morgen en gang, særlig siden bevegelsene er så få!! det er jo det aller største varningssignalet vi skal ta som gravide. vil ikke gjøre deg kjemperedd her nå, men jeg hadde ringt fødeavdelingen idag og krevd en ny undersøkelse pga mindre bevegelser. hilsen sykepleier.
mamma->Martine Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2006 ja, kan ta og ringe med en gang, men føler d litt flaut. kom jo i går også pga lite liv..alt var okey, og så kommer jeg i dag igjen liksom.. etter at jm kjente på meg nedentil i går hadde jeg vondt i hele går kveld...jeg bare lå og sov..rart. fikk noe brunt i truseinlegget også..aldri hatt d før..vet du hva d kan d være også??
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #12 Skrevet 27. juli 2006 sikkert bare fordi hun rotet litt oppi der, er ganske ømfintlige slimhinner der! eller kan det jo være at ting er beg modnes. men jeg hadde ikke tenkt på det med å ringe! lite bevegelser er en sterk indikasjon!! særlig siden du i forkant har lite fostervann! ring, og oppdater oss herinne etterpå:-)
mamma->Martine Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2006 nå har jeg ringt. ho sa jeg måtte bare ta meg en tur opp å sjekke. veldig koslig dame. men ho sa at den sikkert bare lå og slappep av...hørtes rart ut..hjeper jo ikke om e dytter på magen eller noe.. spurte også ang blod greiene og stemte akk d du sa;)
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #14 Skrevet 27. juli 2006 har du vært å fått sjekket det? synes absolutt du bør gjøre det hvis du ikke er der allerede!
mamma->Martine Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #15 Skrevet 27. juli 2006 nå er jeg tilbake:) det var greit nok mengde fostervann..og babyen var litt stille. men di ga meg ett glass med saft..da ble d livlig..hehe i dag hadde e 1-2 cm åpning..rart..så fort liksom..han gjorde noe oppi der(vondt) så han sa fødselen skulle starte i løpet av 24-42 timer...blir spennende å se...men plutselig gruer jeg meg... det må jo være helt for j...huff..
0406 Skrevet 27. juli 2006 #16 Skrevet 27. juli 2006 Ville ringt og bedt om å komme nedover å fått modningspille med engang i tilfelle du er en av de som det tar tid med. Hvis de ikke funker og blir kritisk i morgen tar de nok keisersnitt.
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #18 Skrevet 27. juli 2006 så bra at det stod fint til med babyen din:-) alltid greit å få bekreftet det!! noen babyer blir jo roligere nærmere fødsel, så kanskje det er derfor hun ligger inni der og "kuler" den.. men bra du reste opp, for lite bevegelser og lite fostervann henger jo også sammen. lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå