Gå til innhold

oooops!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var hos legen for tre uker siden, fikk jeg beskjed om å ikke spise sukker fordi jeg hadde +1 på sukker i urinen.

Dette har jeg fulgt slavisk siden jeg jo vil det beste for babyen min. Jeg fikk også beksjed om å legge på meg fire kilo til, eller i hvert fall prøve. Jge har alltid slitt litt med å legge på meg, men tenkte at jeg må jo klare det når jeg tross alt er gravid.

Gikk på vekta nå. Har ikke gått opp et gram! Har faktisk gått ned 3,5 kilo på de siste tre ukene! Nå ble jeg litt bekymra her altså.

Vet at folk er lei av sånne vekt-tråder, men jeg blir litt fortvila. Hva gjør jeg nå? Vokser baby allikevel når jeg ikke legger på meg?

Tips til å få på et par ekstra ammekilo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hvordan du skal få på deg etpar ekstra kilo, men du trenger ikke bekymre deg for ungen, den tar det den trenger fra deg uansett! :o)

Skrevet

Jeg har nå fått beskjed av JM om å kontakte legen min for å ta blodprøver. Har ikke lagt på meg mer enn 4 kilo siden starten av graviditeten, og baby er normal strl, så jeg må jo ha tapt litt egenvekt, kan man si. Og den var det ikke for mye av fra før.

Sist jeg var hos legen sa hun "Du vejer jo som en spurv" på gebrokent dansk. Så jeg håper hun tar det alvorlig, for JM jeg nettopp snakket med var litt oppgitt over at det ikke var fulgt opp bedre.

Skrevet

Prøvd å spise mye fete, sunne ting som nøtter avokado og sånt ? Kjøp en boks hvalnøtter, inneholder ikke annet enn nøtter og er så sunt og godt :-)

Synes det er viktig at sånt blir fulgt opp nøye ja, det er så mye overvekt i samfunnet at man glemmer de som ikke klarer å legge på seg, man tror det er selvforskyldt uansett. Er jo synd for de det gjelder. Da jeg var yngre klarte jeg ikke å holde vekten oppe, og alle bare lo av det eller sa jeg var så heldig, men de tenkte ikke på at jeg slet med matlysten og at det var et signal på at jeg ikke hadde det så bra. Er man tynn så er det flott uansett liksom...

Lykke til !!

Skrevet

Ja spis sunne fete matvarer. Fet fisk gjør susen. Masse sunt fett og flere nyttige vitaminer og mineraler knyttet til. Grillet laks eller foliekokt makrell på grillen er snadder :)

At du går ned trenger ikke nødvendigvis være en bekymring med tanke på fosteret. Den suger det den skal ha, og det er antagligvis derfor du går ned i vekt. Det er mer for deg selv at du bør legge på deg. Kanskje bør du ta kosttilskudd for sørge for at du ikke blir tappet for næringsstoffer.

Kanskje kan du finne noen tips på gode matalternativer på www.matprat.no?! "Du kan jo prøve å google det" :)

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg tror noe av problemet ligger i dietten min. Jeg hyperallergisk mot skalldyr og fisk, så det er utelukket. Dessuten har jeg cøliaki, så brød er et slit. (Lite næring i det...) Så kan jeg heller ikke spise sukker lenger.(+1 på sukker i urinen)

Tar multivitamin og jern og drikker melk og spiser grønt og frukt (fikk disp til å spise frukt av legen), går masse i nøtter også for få nok omega 3 ved siden av tilskudd.

Jeg tror H-melk og enda mer nøtter må bli noe av løsningen.

Google-tipset er herved mottat. (Har sjekket div gravide-sider og det står absolutt INGENTING om hvordan man kan legge på seg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...